تولد یکی از مهم‌ترین نسخه‌های کرنل لینوکس

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۲۱ سال پیش در چنین روزی ( ۹ ژوئن ۱۹۹۶)، نسخه دوم از کرنل سیستم‌عامل لینوکس ارائه شد که تغییرات گسترده‌ای در ساختار خود به همراه داشت.
تبلیغات

سیستم‌عامل‌ها در دنیای امروزی، طیف گسترده‌ای از خدمات را برای کاربران در سطوح مختلف ارائه می‌کنند؛ بسیاری از سرویس‌ها و نرم‌افزار‌های کاربردی امروزی، وابسته‌ی ساختار پیشرفته و بهبود‌یافته سیستم‌عامل‌ها هستند که بستری مناسب برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند. به عبارتی دیگر، بدون داشتن یک سیستم‌عامل مناسب امکان ارائه‌ی موفق برنامه‌های کاربردی وجود ندارد و موفقیت برنامه‌های کاربردی، کاملاً وابسته به سیستم‌عاملی است که این نرم‌افزار روی آن ارائه می‌شود.

۲۱ سال پیش در چنین روزی (۹ ژوئن ۱۹۹۶)، نسخه دوم از کرنل سیستم‌عامل لینوکس که تغییرات گسترده‌ای در ساختار خود به همراه داشت، ارائه شد. در کنار این موضوع که بعد از انتشار اولیه‌ی توسط لینوس تروالدز در سال ۱۹۹۱، حدود سه سال یعنی تا مارس ۱۹۹۴ تا ارائه‌ی نسخه‌ی 1.0.0 طول کشید، نسخه 2.0.0 شاید بزرگ‌ترین کمک را به گسترش سیستم‌عامل لینوکس به دلیل پشتیبانی از معماری‌های گوناگون پردازنده‌ها کرده باشد.

در حال حاضر توزیع‌های گوناگونی براساس هسته‌ی لینوکس ارائه شده است که شاید پرطرفدار‌ترین این توزیع‌ها اوبونتو باشد. با وجود اینکه سیستم‌عامل لینوکس در حال حاضر همانند سیستم‌عامل ویندوز شرکت مایکروسافت در میان کاربران خانگی عمومیت ندارد و بازار بزرگی از کاربران در این بخش در اختیار ویندوز است، ولی سیستم‌عامل‌های لینوکس در نسخه‌ی سرور، سهم قابل توجهی از بازار سرور‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در کنار این موضوع تلاش‌های گسترده‌ای نیز برای گسترش سهم سیستم‌عامل‌های لینوکس در بازار کاربران شخصی در سال‌های اخیر صورت پذیرفته است که برای نمونه می‌توان به سیستم‌عامل اوبونتو اشاره کرد که یکی از توزیع‌های لینوکس به‌حساب می‌آید.

دیگر رویدادهای مهم ۱۹ خرداد (۹ ژوئن)

۱۷۸۱ - زادروز جورج استیفنسون، مهندس انگلیسی و یکی از پیشگامان ساخت لکوموتیو

۱۷۹۵ - ساخت اولین گیج موقتی واحد اندازه‌گیری متر از جنس برنج

۱۸۱۲ - زادروز جاناتان گاتفرید گالی، اولین ستاره‌شناسی که سیاره‌ی نپتون را کشف کرد

۱۹۰۲ - افتتاح اولین شعبه از رستوران‌های ماشینی Automat در آمریکا. این رستوران‌ها بعدا به اولین رستوران‌های زنجیره‌ای ایالات متحده تبدیل شدند. در این مکان‌‌ها برای اولین بار از ماشین‌های اتوماتیک سرو غذا و فست فود استفاده شد.

این مطلب در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ به‌روزرسانی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات