خیز سیگیت برای حضور قدرتمند در بازار حافظه‌های SSD با خرید فناوری SandForce از LSI

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سیگِیت یکی از کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تولید درایوهای SSD است. این کمپانی سال گذشته طیف وسیعی از محصولات را به‌لطف سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری در Virident Sistems روانه‌ی بازار کرد. اما گویا سیگیت به وضعیت کنونی راضی نبوده و درصدد خرید فناوری SandForce متعلق به LSI و بخش تولید کامپوننت‌های فلش از Avago است تا در سال جاری شاهد عرضه‌ی محصولات قدرتمندتری از این کمپانی باشیم.
تبلیغات

کمپانی سیگیت برای تصاحب این دو بخش مبلغی برابر با 450 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد که ۸۰ میلیون دلار بیشتر از مبلغی است که LSI در سال 2011 برای در اختیار گرفتن SandForce دست به جیب برده بود. با توجه به خرید کمپانی LSI توسط Avago به قیمت 6.6 میلیارد دلار، به نظر می‌رسد این کمپانی پیشنهاد خوبی دریافت کرده است.

مدیرعامل کمپانی سیگِیت، استیولوکزو، طی سخنانی اظهار کرد که تصاحب این دو بخش منجر به گسترش طیف محصولات این کمپانی در زمینه‌ی تولید حافظه‌‌های فلش خواهد شد. ضمناً با ورود متخصصان امر به کمپانی، می‌توان نقشه‌ی راه مُدونی برای آینده ترسیم کرد تا سیگِیت نقش موثری در بازار رو به رشد این حافظه‌ها داشته باشد.

هم‌اکنون بخش اعظمی از حافظه‌های SSD سیگِیت بر مبنای فناوری کنترلی Link_A_Media توسعه داده می‌شوند، اما از این پس معادلات تغییر خواهد کرد، چراکه دراختیار داشتن یک فناوری برای تولید حافظه‌های SSD منجر به تغییر سیاست‌های این کمپانی خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا فناوری SandForce در اختیار سایر کمپانی‌ها همچون اینتل، OCZ و کینگ‌استون استفاده خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات