هواوی: استفاده از صفحه‌نمایش‌ QHD در گوشی‌های هوشمند احمقانه است

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
این روزها همه چشم‌ها به گوشی‌های هوشمند خیره شده و انتظار خبری از به‌کار گیری نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی QHD را می‌کشند. با این وجود بسیاری نیز معتقد هستند که نمایشگری با چنین تراکم پیکسلی بالایی معایبی فراتر از مزایای مورد انتظار را رقم خواهد زد. از این جمله می‌توان به ریچارد یو، مدیر بخش تجارت مصرفی هوآوی اشاره کرد که به تازگی اظهار نظرهای جالبی در خصوص این موضوع داشته است.
تبلیغات

 این مقام بلندبالای کمپانی چینی هوآوی در مصاحبه‌ای گفته است که:

چشمان شما به هیچ عنوان نمی‌تواند تفاوتی میان یک صفحه‌نمایش (Full HD (1080p و یک نمایشگر QHD در گوشی‌های موبایل قائل شود. بنابراین استفاده از چنین صفحاتی کاملا غیرمنطقی خواهد بود. چنین چیزی برای مصرف انرژی دستگاه بسیار بد است و در عین حال مزیت خاصی را ایجاد نمی‌کند. من فکر می‌کنم این [استفاده از صفحات نمایش QHD در موبایل] احمقانه است.ریچارد یو، مدیر بخش تجارت مصرفی هوآوی

این‌ها بخشی از اظهار نظرهای صادقانه‌ی آقای یو در خصوص این مبحث داغ بود.

این مصاحبه در طی رخداد مربوط به عرضه‌ی گوشی Acsend P7 هوآوی در پاریس صورت گرفته و به نظر می‌رسد این مقام کمپانی چینی تلاش ویژه‌ای برای رد کردن فواید چیزی داشته که در پرچمدار تازه معرفی شده‌ی خود هوآوی خبری از آن نیست. صفحات نمایش QHD برای گوشی‌های هوشمند بنا بر دلایل مشخصی در حال ظهور هستند و اگر برای استفاده در محصولات مصرفی به اندازه‌ی کافی توسعه پیدا نکرده و برای استفاده در گوشی‌ها مناسب نشده بودند، حداقل برای چند سال دیگر در خفا نگاه داشته می‌شدند. البته مساله‌ی عمر باتری و تامین انرژی مورد نیاز این همه پیکسل‌های گرسنه، مسلما از موانع موجود بر سر راه محسوب می‌شود که کنجکاوی ما را برای مشاهده‌ی شیوه‌ی غلبه محصولاتی نظیر LG G3 و Oppo Find 7 بر این مانع بیشتر می‌کند.

ریچارد یو همچنین در خصوص یک تکنولوژی شارژ سریع نیز اظهار نظر کرده است. بر اساس این گزارش آقای یو معتقد است که چنین تکنولوژی در حال حاضر «سیکل عمر باتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد» که باعث می‌شود تولیدکنندگان چندان عجله‌ای برای استفاده از آن در محصولات خود احساس نکنند.

ریچار یو اعلام کرده است که هوآوی در آینده‌ی نزدیک با تکنولوژی‌های پوشیدنی بیشتری پا به عرصه خواهد گذاشت و در این خصوص وجود پروژه‌های در دست اجرا را تایید نموده است. مدیر بخش تجارت مصرفی هوآوی طی این مصاحبه گفته است که کمپانی متبوع وی «در حال کار بر روی تبدیل دستگاه‌های پوشیدنی به چیزی معنی‌دار است و تلاش دارد تجربه‌ی کاربری ناشی از آن‌ها را به شکل قابل توجهی ارتقا بخشد.» هوآوی هم‌اکنون مچ‌بند خود را با نام Talkband B1 معرفی کرده که با بهره جستن از یک گوشی کوچک کاربر را در پاسخگویی به تماس‌ها یاری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات