احتمالا آیفون 6 امکان تصویر برداری با رزولوشن بسیار بالا از طریق ترکیب چند تصویر را خواهد داشت

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
کمی پیش‌تر، دفتر ثبت اختراع‌ و علائم تجاری ایالات متحده امریکا جزییات مربوط به درخواست  ثبت اختراع با شماره 20140125825 از جانب اپل را منتشر کرد. این درخواست شامل اختراع جالبی از سوی اپل است که می‌تواند آینده ابزارهای پرتابل این شرکت همچون آیفون را متحول کند. در حالیکه اطلاعات بدست آمده از این اختراعِ جدید نسبتا فنی هستند، اما اساسا اشاره به ایجاد یک تصویر با رزولوشن بسیار بالا از بهم چسباندن چند عکس با کیفیت پایین دارند.
تبلیغات

برای عملی کردن این تکنیک، دستگاه‌های اپلی نیاز به یک لرزش گیر اپتیکال (OIS) دارند که توسط الگوریتم پیچیده‌ای در زمان عکس گرفتن کجی دوربین را اداره کند. قسمت ارزشمند این اطلاعات به پردازنده اختصاصی اشاره دارند که اپل از آن برای ترکیب تصاویر و خلق یک تصویر با رزولوشن بالا استفاده می‌کند. ظاهرا این موتور پردازش تصویر توانایی تصحیح گاما، از بین بردن خطوط ناهموار و همچنین اعمال تکنیک‌های عمومی پردازش رنگ را دارا است.

در متن اختراع چگونگی پیاده سازی این قابلیت در اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین iOS ذکر شده است. در تصویری که از این قابلیت منتشر شده به وضوح پیدا است که اپل در حال فکر کردن بر روی دکمه‌ای است که با افزودن آن براحتی بتوان به قابلیت عکس‌برداری با کیفیت بالا دسترسی داشت و آن را خاموش و روشن کرد.

ثبت این اختراع در نوامبر ۲۰۱۲ درخواست شده است، بنابراین براحتی می‌توان گفت که اپل مدت زیادی است که بر روی آن کار کرده است. تنها باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا این قابلیت به آیفون بعدی اضافه خواهد شد یا خیر. پیش‌تر در زومیت و به نقل از منابع چینی خواندید که اپل برای کاهش هزینه و جلوگیری از بزرگ شدن ماژول دوربین آیفون ۶ به جای استفاده از لرزش گیر اپتیکال از لرزش گیر الکتریکی (EIS) بهره برده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات