براساس گزارش‌های منتشر شده، اپل درصدد خرید Beats Audio به قیمت 3.2 میلیارد دلار است

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
براساس شنیده‌ها، مذاکرات اپل و Beats Audio برای خرید این کمپانی از عصر دیروز در جریان است. شایعات حکایت از این دارند که اپل درصدد خرید این کمپانی به قیمتی برابر 3.2 میلیارد دلار است. احتمالاً در هفته‌ی پیش‌رو شاهد انتشار رسمی گزارش این خرید باشیم. در صورتی که شنیده‌ها رنگ واقعیت به خود بگیرند، شاهد بزرگ‌ترین خریدی خواهیم بود که در تاریخ کمپانی اپل به وقوع پیوسته است.
تبلیغات

کمپانی Beats Audio که همگان آن را برای تولید هدفون‌های حرفه‌ای می‌شناسند، اخیراً سرویسی را برای پخش و استریم موسیقی ایجاد کرده است که به نوعی به‌عنوان یکی از رقبای آیتونز اپل شناخته می‌شود. هنوز نمی‌توان بطور صریح در مورد هدف اپل از خرید این کمپانی اظهار نظر کرد. شاید Beats قادر باشد تا سرویس استریم موزیک در آیتونز را با کیفیت بهتر و در سطح بالاتری عرضه کند، در حالی که کاربران نیز می‌توانند با استفاده از هدفون‌های این کمپانی در ابزار‌های اپلی خود به موسیقی گوش فرا دهند.

همانطور که می‌دانید کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی در سال 2011 بخشی از سهام این کمپانی را به میزان 50.1 درصد و به ارزشی برابر 300 میلیون دلار از آن خود کرده بود و تلفن‌های‌هوشمند خود را با هدفون‌های این کمپانی و اپلیکیشن پخش موسیقی متعلق به Beats عرضه می‌کرد. اچ‌تی‌سی به‌دلیل قیمت بالای این هدفون‌ها، پس از مدتی از عرضه‌ی آن روی تلفن‌های‌هوشمند خود ممانعت کرد و در سال 2012 طی دو مرحله سهام متعلق به خود را به فروش رساند.

کمپانی Beats توسط یکی از تهیه‌کنندگان موسیقی با نام Jiimy Lovine‌ و خواننده‌ی رپ، Dr.Dre بنیان نهاده شده است. ارزش این کمپانی اخیراً 1 میلیارد دلار تخمین زده شد. انتشار شایعات مبنی بر خرید این کمپانی به قیمت ۳.۲ میلیارد دلار نشان از افزایش ارزش این کمپانی به میزان سه برابر یا تصمیم اپل برای نهایی کردن این خرید دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات