نینتندو بخاطر آمارهای نامناسب فروش کنسول Wii U، یک سال مالی دیگر را با ضرر پشت سر گذاشت

پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
نینتندو در گزارش جدید خود، ضرر پی در پی 456 میلیون دلاری را طی سال مالی گذشته اعلام کرد. سرزنش‌ها از بابت این مسأله بطور عمده متوجه کنسول نسبتاً جوان این شرکت یعنی Wii U است. بر اساس آمارها، فروش کنسول نینتندو به شکل قابل توجهی با کاهش روبرو بوده است. این کمپانی در دوازده ماه گذشته 2.72 میلیون عدد Wii U به فروش رسانده است.
تبلیغات

 در مقام مقایسه، لازم به ذکر است که کنسول‌های ایکس ‌باکس وان مایکروسافت و پلی ‌استیشن 4 سونی از زمان عرضه به ترتیب موفق به فروش پنج و هفت میلیون واحد شده‌اند. در سه‌ماهه‌ی پایانی سال مالی، کنسول نینتندو تنها 310 هزار واحد فروش داشته است. با این وجود کنسول‌های دستی این کمپانی با فروش مناسب و متقاعدکننده‌ای روبرو بوده‌اند که بر این اساس آمار فروش 12 میلیونی برای 3DS در سال مالی گذشته گزارش شده است که در مجموع، رقم فروش 43 میلیون واحدی را از زمان عرضه‌ی جهانی بدست می‌دهد.

در حالی که ارقام گزارش شده نمایانگر سومین سال ضرردهی متوالی نینتندو است، مدیرعامل این کمپانی مدعی است که این سال مالی به سود عملیاتی 394 میلیون دلاری و میلیون‌ها عدد فروش بیشتر کنسول‌ها منتهی خواهد شد. جالب است بدانید که مدیرعامل نینتندو سال پیش نیز همین اظهارات را ارائه داده بود.

کنسول Wii U توانست در سه‌ماهه‌ی آغازین عرضه‌ی خود به رقم فروش 3 میلیون واحدی دست پیدا کند؛ اما با کنار گذاشتن رکود پس از آن و عناوین بسیار کم ارائه شده، آمارهای فروش به کاهش خود ادامه دادند. خود کمپانی نینتندو در این خصوص می‌گوید:

سخت‌افزار Wii U با توجه به کاهش آمارها، همچنان دارای اثرات منفی برای سودآوری نینتندو است.

این سازنده‌ی کنسول و بازی‌های ویدیویی که خود را در محاصره می‌بیند، برنامه دارد که تمرکز خود را بر روی GamePad، بعنوان مهم‌ترین وجه تمایز کنسول نینتندو قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات