نینتندو درصدد تولید یک کنسول جدید برای بازارهای در حال توسعه است

پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نینتندو روزگار خوشی ندارد. براساس آخرین گزارش منتشر شده، این کمپانی در سال مالی گذشته ضرری 452 میلیون دلاری را متحمل شده است. اصلی‌ترین عامل این سقوط کنسول جدید نینتندو با نام Wii U است که در مجموع با فروش 2.72 میلیون دستگاهی برای طول سال آمار ناامیدکننده‌ای را از خود به‌جای گذاشته است. اما به‌نظر می‌رسد این کمپانی در حال اعمال تغییراتی برای نجات از بحران کنونی است، چراکه اخباری مبنی بر عرضه‌ی یک کنسول جدید منتشر شده است.
تبلیغات

نینتندو در آخرین سه‌ماهه‌ موفق به فروش 310,000 هزار دستگاه از کنسول Wii U شده است. هرچند آمارهای مربوط به فروش Wii U ناامید کننده است، اما 3DS آمار خوبی را بر جای گذارده است. نینتندو موفق به فروش 12 میلیون دستگاه 3DS در سال گذشته‌ی مالی شده است که فروش کلی آن را به ۴۳ میلیون دستگاه رسانده است.

همان‌طور که گفتیم، با وجود فروش ۳ میلیون دستگاهی در سه‌ماهه‌ی ابتدایی عرضه‌، در ادامه کنسول Wii U نتایج درخشانی را بر جای نگذاشت، از این‌رو نینتندو در اقدامی غیرمنتظره درصدد افزایش گستره‌ی بازار‌های تحت نفوذ خود است. براساس گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، به‌جای تعدیل سخت‌افزار مورد استفاده در کنسول Wii U به‌‌منظور ارائه‌ی آن در بازار‌ کشورهای در حال توسعه، کنسول جدیدی را نیز تدارک دیده است.

Satoru Iwata، مدیرعامل کمپانی نینتندو سیاست‌های پیش روی کمپانی مطبوعش را چنین تشریح کرد:

با وجود وجود یک کنسول در بازار، ما با تفکراتی جدید درصدد ارائه‌ی محصولات نوینی به بازار هستیم. باید قیمت و ویژگی‌های محصول جدید را از صفر طراحی کنیم.

ایواتا در مصاحبه‌ی خود با خبرگزاری رویترز، بازار‌های هدف کنسول جدید را کشورهایی چون چین عنوان کرده است که غالب مردم دارای درآمد پایین و تجربه‌ی کمتری در زمینه‌ی انجام بازی‌های رایانه‌ای هستند.

هنوز مشخص نیست که منظور ایواتا از عرضه‌ی کنسول جدید چه بوده است، اما شاید در آینده‌ی نزدیک شاهد عرضه‌ی کنسول‌های Wii mini و 2DS باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات