سیمانتک معتقد است که دوران آنتی ویروس‌ها بخاطر ناکارآمدی به سر رسیده است

پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
با نگاهی به اجبار نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس به ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌های سنگین برای آن‌ها به نظر می‌رسد که کسب و کار بسیار پر رونقی داشته باشند اما در جهتی کاملا متضاد، برایان دای از سیمانتک به وال‌استریت ژورنال گفته است که ابزارهای آنتی ویروس از جمله مجموعه‌ی نورتون کمپانی متبوع خود وی اساسا مرده تلقی می‌شوند.
تبلیغات

 بر اساس گفته‌ی این مقام اجرایی، امروزه ابزارهای مذکور تنها قادر به یافتن کمتر از نیمی از حملات صورت گرفته هستند و بر همین اساس لازم است تمرکز اصلی، بر روی به حداقل رساندن صدمات پس از رخ دادن یک حمله، آلودگی یا هک موفق باشد.

در راستای همین مساله، سیمانتک در صدد فروش بخش‌های سرویس بازیابی داده‌ها (Recovery) و threat briefing به شرکت‌های مشتری برآمده است. این شرکت در دراز مدت نیاز به تکنولوژی‌هایی خواهد داشت که قادر به شناسایی بدافزارهای مقلد که تلاش دارند خود را جای سایر اپلیکیشن‌ها معرفی نمایند باشد. در هر حال توسعه‌دهندگان ابزارهای آنتی ویروس نمی‌توانند به همین سادگی از بزرگترین منبع درآمدی خود چشم‌پوشی کنند.پکیج‌های آنتی ویروس نظیر نورتون همچنان بیش از 40 درصد درآمد این کمپانی را رقم می‌زنند و سرویس‌های جدید کنترل آسیب نیز بصورت خودکار سیستم خانگی شما را محافظت نخواهند کرد. شما همچنان قادر خواهید بود به سایر نرم‌افزارهای امنیتی موجود تکیه کنید اما لازم است بدانید که برای دستیابی به امنیت مورد نیاز خصوصا در سیستم‌عامل ویندوز احتمالا به نرم‌افزارهای اضافی دیگر (و نیز مقداری هوشیاری بیشتر) نیز احتیاج پیدا خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات