نبرد اسمارت فون‌ها، راند 12: LG G2 در مقابل HTC One M8

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
مطالعه 4 دقیقه
هفته گذشته تلفن اکسپریا Z2 سونی بر گلکسی نوت ۳ سامسونگ پیروز شد و آیفون 5s نیز بر نکسوس ۵ گوگل غلبه کرد. به این ترتیب اکسپریا Z2 و آیفون 5S به نیمه نهایی صعود کردند. این هفته نیز دو راند دیگر از مسابقات نبرد اسمارت‌فون‌ها را ادامه می‌دهیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امروز نبرد G2 ال‌جی با One M8 اچ‌تی‌سی را برگزار می‌کنیم. پیش از آن بد نیست نگاهی به جدول مسابقات بیندازیم:

نبرد اسمارت فون ها

تلفن G2 ال‌جی از طراحی متفاوتی برخوردار است و توانسته نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کند. ال‌جی در این تلفن همه‌ی قابلیت‌های خوب و دوست‌داشتنی را یک‌جا جمع کرده است؛ از صفحه‌نمایش بزرگ با حاشیه باریک، باتری فوق‌العاده حجیم، پردازنده قدرتمند و کارآمد، دوربین با لرزش‌گیر اپتیکال تا فرستنده IR برای کنترل لوازم صوتی و تصویری و خانگی و صدها قابلیت و ابزار نرم افزاری. ال‌جی توانسته به کمک توان فنی بخش نمایشگر خود، یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی را در تلفنی با ابعاد گلکسی اس 4 جای دهد. این اتفاق به دلیل حاشیه بسیار باریک دور صفحه‌نمایش میسر شده و این بدین معنا است که شما در G2 با فضای وسیع‌تر اما با همان ارگونومی مناسب گلکسی اس 4 روبرو هستید. لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین 13 مگاپیکسلی این تلفن، باعث حذف لرزش دست به میزان قابل ملاحظه‌ای در فیلم‌برداری می‌شود و بازده دوربین در تصویر برداری در نور کم را ارتقاء می‌دهد. از نظر ارگونومی و جای گرفتن تلفن در دست، به دلیل استفاده از طراحی منحنی شکل و لبه‌های باریک، G2 در سطح خوبی قرار دارد و استفاده از آن را آسان می‌کند. وقتی تمام این قابلیت‌های جذاب را در کنار قیمت کاملاً رقابتی قرار دهید، این محصول به انتخابی ایده‌آل بدل می‌شود. تنها مواردی که می‌توانیم به G2 وارد بدانیم استفاده از بدنه پلاستیکی و عدم وجود درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی است.

بی شک اچ‌تی سی در زمینه طراحی ظاهری تلفن‌های پرچمدار خودش اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین‌ها است. M8 نیز مثل وان قبلی از بدنه آلومینیومی بسیار زیبایی بهره می‌برد تا وقتی آن را در دست می‌گیرید حس یک کالای با کیفیت و درجه یک، به شما منتقل شود. در نسخه جدید وان، خبری از لبه‌های پلی‌کربنات نیست و اچ‌تی‌سی لبه‌های دستگاه را با بدنه یکپارچه نموده تا بیش از ۹۰ درصد از سطح بدنه فلزی شود. دقت و ظرافت در بخش‌بخش این تلفن به خوبی قابل مشاهده است. هرچقدر بیشتر به لبه‌ها و بدنه‌ تلفن نگاه کنید بیشتر از آن خوشتان می‌آید.

علی‌رغم استفاده اچ‌تی‌سی از دوربین Duo Camera که در نوع خود جالب است و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار علاقمندان به عکاسی قرار می‌دهد، کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این گوشی چنگی به‌دل نمی‌زند. اچ‌تی‌سی به واسطه بزرگ‌درنظر گرفتن ابعاد پیکسل‌ها ،کیفیت عکاسی در شب M8 را  به‌خوبی ارتقاء داده است؛ اما به‌دلیل استفاده از سنسور نسبتاً کوچک در مقایسه با رقبا و در نتیجه کاهش تعداد پیکسل‌‌ها، قدرت عکاسی در روز یا نور مناسب آن به هیچ‌وجه قادر به رقابت با دیگر پرچمداران مطرح بازار نیست.از نظر نرم‌افزاری، اچ‌تی‌سی رویه متفاوتی را نسبت به شرکت‌های کره‌ای در پیش‌گرفته است و به‌جای افزودن امکانات متنوع و گاه کم‌فایده، رابط‌کاربری Sense 6.0  را به مراتب  زیبا، روان و سبک ساخته است. البته هنوز امکانات بیشتری در رابط‌کاربری این گوشی نسبت به اندروید خام وجود دارد که موجب می‌شود با در نظر‌گرفتن پارامترهای زیادی، تجربه کار با آن را لذت‌بخش‌تر از تجربه کاربری اندروید خالص بدانیم. بدون شک سنس۶ قادر است توجه اکثر کاربران اندروید را به‌سمت خویش جلب کند و آن‌ها را موافق با سیاست‌های خود در بعد نرم‌افزاری سازد.

 مقالاتی که احتمالاً در انتخاب صحیح به شما کمک خواهند کرد:

  • بررسی LG G2
  • بررسی وان ام 8 اچ‌تی‌سی (HTC One M8)

مقایسه مشخصات فنی اچ‌تی‌سی وان M8 با G2 ال‌جی

 

LG G2

HTC One M8

صفحه‌نمایش

5.2 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل تراکم 424 پیکسل در اینچ با روکش گوریلا گلس ۲

۵.۰ اینچ از نوع LCD IPS با رزولوشن 1080p و تراکم  ۴۴۱ پیکسل در اینچ

پردازنده

Snapdragn 800 با چهار هسته ۲.۲۶ گیگاهرتزی Krait 400 با گرافیک Adreno 330

Snapdragon 801 با چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتز و گرافیک Adreno 330

دوربین

13 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال و فلاش  LED

۴ مگاپیکسل از نوع اولتراپیکسل سنسور 1/3 اینچ فلاش دوگانه LED

دوربین جلو

۲.۱ مگاپیکسل

۵ مگاپیکسل

سیستم‌عامل

اندروید ۴.۴ کیت کت

اندروید ۴.۴.۲ کیت کت

ابعاد

۱۳۸.۵ در ۷۰.۹ در ۸.۹ میلی‌متر

۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۹.۴ میلی‌متر

وزن

۱۴۳ گرم

۱۶۰ گرم

درگاه میکرو SD

ندارد

دارد تا ۱۲۸ گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

16 یا 32 گیگابایت

16 یا 32 گیگابایت

حافظه رم

2 گیگابایت

2 گیگابایت

اتصالات

Wi-Fi, NFC, Bluetooth 4, MicroUSB -

Wi-Fi ac, NFC, Bluetooth 4, MicroUSB, -

باتری

3,000mAh

2,600mAh

حال نوبت شماست تا یکی از این دو تلفن را انتخاب کنید:

راند ۱۲: کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

همواره می‌توانید کلیه نبردهای مسابقه را در آدرس zoomit.ir/spw93/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات