آیا سامسونگ Galaxy S5 Prime را برای رقابت رو در رو با ال‌جی G3 در خرداد‌ ماه معرفی خواهد کرد؟

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
Galaxy S5 Prime یا گلکسی F؛ نام گوشی هوشمند بعدی سامسونگ هر چه که باشد علاقه‌مندان این غول فناوری کره‌ای بی صبرانه منتظرند تا اخبار رسمی در مورد آن منتشر شود چرا که شایعات نوید گوشی هوشمندی با مشخصات فنی فوق‌العاده می‌دهند.
تبلیغات

اگرچه مدیران ارشد سامسونگ منکر وجود گوشی‌هوشمند Galaxy S5 Prime شده‌اند، اما آنها وجود سری لوکس و در حال ساخت F را تکذیب نکرده‌اند. طبق شایعات، گوشی سری F پرچمداری با صفحه نمایش QHD، کیفیت بالای طراحی، قیمت بالاتر و البته تعداد محدود خواهد بود. این ترکیب محبوب طرفداران سرسخت سامسونگ خواهد بود و البته رقیبی برای LG G3 است که طبق شایعات این پرچمدار جدید ال‌جی نیز از صفحه‌نمایش QHD بهره خواهد برد.

با توجه به این که سامسونگ به سادگی قادر به تولید حجم انبوهی از نمایشگرهای Super AMOLED با رزولوشن 1440 در 2560 برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان نخواهد بود، گزارش رسانه‌های کره‌ای هم حاکی از تولید گوشی سری F به تعداد محدود است. علاوه بر این هزینه تولید نمایشگر Super AMOLED با کیفیت QHD به مراتب بالاتر از هزینه تولید نمایشگر QHD شرکت ال‌جی برای مدل G3 است که طبق گفته‌ها بر پایه فناوری ال‌سی‌دی ساخته خواهد شد.

هزینه بالای نمایشگر Super AMOLED با کیفیت QHD مانع از آن شد که گلکسی S5 که مسلماً طبق پیش‌بینی‌ها فروش چند ده میلیونی را تجربه می‌کرد به آن مجهز شود؛ بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت از این نمایشگرها در گوشی هوشمندی با میزان تولید محدود که قرار است به احتمال زیاد خرداد ماه معرفی شود، استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات