اپل و مشکل هزینه بالای تولید انبوه محافظ نمایشگر یاقوت کبود برای فبلت ۵.۵ اینچی

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اخبار و شایعات مربوط به نسخه‌ی 5 اینچ به بالای آیفون 6 همچنان در صدر اخبار فناوری قرار خواهد داشت. همانطور که می‌دانید شایعات مختلفی در مورد عرضه‌ی دو نسخه‌ی آیفون در سال جاری منتشر شده که حکایت از عرضه‌ی نسخه‌ی 4.7 و 5.5 اینچی دارد. اما گویا هزینه‌ی بالای تولید صفحه‌ی نمایش یاقوت کبود، تعداد آیفون 6 ارائه شده به بازار با صفحه‌ی نمایش بزرگ را کاهش خواهد داد.
تبلیغات

براساس آخرین شنیده‌ها این تلفن‌هوشمند اندازه‌ای برابر 5.44 اینچ خواهد داشت که اپل درصدد استفاده از یاقوت کبود برای محافظت از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌ترین آیفونی است که احتمالا شاهد تولید آن خواهیم بود.

اپل استفاده از یاقوت کبود را در دوربین و کلید اصلی آیفون به ورطه‌ی آزمایش نهاده است. این ماده بسیار مقاوم و سبک‌وزن است. اپل اخیراً منابع مورد نیاز برای خرید 200 میلیون از این پنل‌ها را از آن خود کرده است.

یکی از اصلی‌ترین مسائل موجود، بهینگی و هزینه‌ی تمام شده‌ی استفاده از یاقوت کبود در صفحه‌ی نمایش است. هزینه‌ی تمام شده‌ برای استفاده از یاقوت کبود برای دوربین و کلید Home با میزان مورد نیاز برای پوشش دادن صفحه‌ی نمایش بسیار متفاوت است. حال با در نظر گرفتن صفحه‌ی نمایش آیفون بزرگ تر، بهره‌وری کاهش و هزینه‌های مورد نیاز بیش از پیش افزایش می‌یابد. از این‌رو گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارند که اپل درصدد ساخت تنها ۱۰ میلیون از آیفون ۶ با صفحه‌ی نمایش بزرگ است، چرا که با احتساب استفاده از یک صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی، هزینه‌ی صفحه‌ی نمایش به تنهایی 280 دلار می‌شود که بیش‌تر از هزینه‌ی تمام شده‌ی آیفون کنونی است. از این‌رو به نظر می‌رسد قیمت این تلفن‌هوشمند بسیار گران قیمت خواهد بود که ارمغان آن ساخت فبلت آیفون 6 در تیراژ کم است که آن را تبدیل به کالای لوکس‌تری خواهد کرد.

مشکل بازده تولید این صفحات نمایش نیز همچنان به‌عنوان یک معضل اساسی باقی است. شایعات حکایت از عرضه‌ی هم‌زمان دو نسخه از آیفون 6 در اندازه‌های 4.7 و 5.5 دارد، اما برخی از گمانه‌ها نیز عرضه‌ی آن را تا سال 2015 به تعویق انداخته است. در آخر فلسفه‌ی جابز قرار دارد که هدف اصلی آن لزوم استفاده از تلفن‌هوشمند با یک دست است که در صورت عرضه‌ی چنین محصولی زیر پا گذاشته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات