شارپ در حال آماده‌سازی تولید انبوه صفحات‌نمایش با تراکم پیکسلی 600PPI در بهار سال آتی است

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
شارپ، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های نمایشی برای سایر کمپانی‌ها است. غول ژاپنی در آخرین اقدام خود درصدد آغاز به تولید انبوه نسل جدید صفحات‌نمایش برای استفاده در تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها است. اما یکی از ویژگی‌های این پنل نمایشی جدید، تراکم پیکسلی بی‌نظیر آن است که در حدود 600ppi است.
تبلیغات

شارپ هم‌اکنون بر جایگاه دوم تولیدکنندگان صفحات‌نمایش در جهان پس از هم‌وطن خود جاپان دیسپلی تکیه داده است. هرچند با تولید نسل جدید پنل نمایشی توسط شارپ که ویژگی بارز و خارق‌العاده‌ی آن بهره‌گیری از تراکم پیکسلی 600ppi است، تاج کیانی را زینت بخش نام شارپ خواهد کرد. شارپ ابتدا این پنل نمایشی ال‌سی‌دی را در اندازه‌ی 5.5 اینچ تولید خواهد کرد و در مرحله‌ی بعد این صفحات نمایش ال‌سی‌دی در سایز‌های 7 تا 9 اینچ برای استفاده در تبلت‌ها روانه‌ی خط تولید خواهند شد. شارپ تولید این صفحات‌نمایش را بهار سال آتی آغاز خواهد کرد؛ از این‌رو باید شاهد استفاده از این صفحات‌نمایش در گجت‌های سال آتی باشیم.

شارپ همچنین اعلام کرده است که می‌توان در این صفحات‌نمایش ویدئو‌هایی را با کیفیت 4K ‌به نظاره نشست. با یک محاسبه‌ی کوچک می‌توان به این نتیجه رسید که صفحه‌ی نمایش تولید شارپ با اندازه‌ی 7.3 و رزولوشن 3,840 در 2,160 که تراکم پیکسلی 600ppi نتیجه‌ی آن است، می‌تواند بهترین کیفیت را از پخش ویدئو‌های 4K به دست آورد. اولین سری از نمایشگرهای 5.5 اینچ شارپ قادر به نمایش ویدئو‌های 4K نخواهند بود؛ چراکه تراکم پیکسلی چنین صفحه‌ی نمایشی برابر 800ppi خواهد بود؛ اما صفحات نمایش بزرگ‌تر می‌توانند چنین مشخصه‌ای داشته باشند.

Sharp600ppiInt
مقاله‌های مرتبط:

    این تمام چیزی نیست که شارپ برای تلفن‌های‌هوشمند در چنته دارد. شارپ در نظر دارد تا فناوری ساخت صفحات‌نمایش IGZO را نیز برای استفاده در تلفن‌های‌هوشمند با رزولوشن صفحه‌ی نمایش متوسط بکار گیرد که به معنای استفاده‌ی هرچه بیشتر از چنین صفحه‌ی نمایشی در تلفن‌های‌هوشمند و شاید گجت‌های پوشیدنی است. این فناوری هنوز محدود به صفحات‌نمایشی با تراکم پیکسلی 300ppi ‌است.

    با توجه به پیش‌بینی افزایش 70 درصدی بازار پنل‌های نمایشی زیر 9 اینچ در سال 2018 نسبت به سال 2013، فناوری شارپ جای پای این کمپانی ژاپنی را در میان تولیدکنندگان پنل‌های نمایشی مستحکم‌تر از پیش خواهد کرد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات