اچ‌تی‌سی با سیاست برون‌سپاری تولید محصولات، در پی بازگشت به سودآوری است

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی برای کاهش هزینه‌ها و افزاش سود آوری، درصدد است تا تولید برخی از گوشی‌های میان‌رده خود را به شرکت‌های دیگری واگذار کند. به همین منظور، اچ‌تی‌سی به دنبال عقد قرارداد جدیدی با کمپانی تایوانی Compal و کمپانی چینی Wingtech است.
تبلیغات

از بهار امسال سه مدل از گوشی‌های رده میانی Desire توسط این دو کمپانی تولید شده است. با توجه به این که سابق بر این، اچ‌تی‌سی تمامی مدل‌های گوشی خود را بطور مستقل تولید می‌کرد، ارزان‌ترین گوشی گه سال گذشته توسط این شرکت تایوانی به فروش رفت قیمتی معادل 230 دلار داشت؛ اما با سیاست برون‌‌سپاری جدید، اچ‌تی‌سی امیدوار است تا قیمت این محصولات را به 150 تا 200 دلار برساند.

اگر شور و هیجان حاصل از معرفی جدیدترین پرچمدار اچ‌تی‌سی یعنی One M8 را کنار بگذاریم، در ماه‌های اخیر شاهد کاهش سهم غول تایوانی از بازار بوده‌ایم. همچنین شرکت اچ‌تی‌سی مشکلاتی در زمینه بازاریابی محصولاتش داشت و این امر منجر به عقد قراردادی بین اچ تی‌سی با Paul Golden مدیر سابق بازاریابی گوشی‌های همراه سامسونگ در ایالات متحده آمریکا شد. پس از هزینه 12 میلیون دلاری در آگهی تبلیغاتی ناموفق با حضور Robert Downey Jr، اچ‌تی‌سی نتوانست از شور و هیجان فوق‌العاده‌ای که برای اچ‌تی‌سی One M8 وجود داشت نهایت بهره را ببرد و عملاً با آگهی ناموفق دیگری این بار با حضور Gary Oldman فرصت اوج دوباره را از دست داد.

البته شرکت اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که تولید پرچم‌داران خود، همچنین گوشی‌های رده میانی مهم مانند Desire 816 را به شرکت‌های دیگر واگذار نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات