تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی موافقت کردند تا از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل در محصولات خود استفاده کنند

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
جزئیات تازه‌ای از توافق بین گوگل با تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی بدست آمده است. بسیاری از شرکای سخت‌افزاری گوگل توافق MADA را با این شرکت امضاء نموده‌اند تا اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را در اولویت اول محصولات خود قرار دهند.
تبلیغات

شرکای سخت‌افزاری گوگل توافق کرده‌اند تا از MADA به معنی توافق توزیع‌کنندگان اپلیکیشن‌های موبایل، پیروی کنند. این توافق نامه برای استفاده از سرویس‌های گوگل شامل Newsstand و Google+ و چندین سرویس دیگر این شرکت در ابزارهای اندوریدی است. در این توافق نامه باید موتور جستجوی گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض تنظیم شود و ویجت آن نیز در صفحه اول از صفحه‌های اصلی قرار گیرد. همچنین اپلیکیشن مربوط به فروشگاه Google Play نیز باید در صفحه اول اندروید جای گیرد. علاوه بر این‌ها مجموعه اپلیکیشن‌های گوگل باید حداکثر در صفحه دوم از صفحات اصلی قرار گیرند.

در عوض گوگل قبول کرده است تا شرکای خود را در برابر خسارت‌هایی که به دلیل استفاده از این اپلیکیشن‌ها به آن‌ها وارد می‌شود، پشتیبانی کند. به عنوان مثال این توافق‌نامه باعث شده تا گوگل از سامسونگ در دادگاه مقابل اپل حمایت کند و بخشی از جریمه دادگاه را پرداخت کند.

البته اندروید همچون قبل بصورت متن‌باز ارائه خواهد شد و کمپانی‌هایی که علاقه‌ای به توافق با گوگل ندارند می‌توانند، سیستم‌عامل را براساس میل خود تغییر دهند و اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را جایگزین نرم‌افزارهای پیش‌فرض گوگل کنند. عموماً تولیدکنندگان چینی این روش را انتخاب می‌کنند و فروشگاه نرم‌افزار محلی خود را بر روی تلفن یا تبلت‌های اندرویدی نصب می‌کنند. این تولید‌کنندگان چتر حمایتی گوگل را در اختیار نخواهند داشت.

مایکروسافت نیز توافق نسبتاً مشابه‌ای را با تولیدکنندگان سخت‌افزارهای ویندوز فونی داشته است تا از موتور جستجوی Bing در این ابزارها استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات