تلاش Swatch برای مالکیت زودتر نسبت به اپل بر نام تجاری iWatch

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
طبق شایعات اپل مشغول کار بر روی یک ساعت‌هوشمند یا یک گجت پوشیدنی است و به نظر می‌رسد این محصول در سال جاری معرفی خواهد شد؛ اما در شرایطی که همه شرکت‌ها در تلاش هستند تا ساعت‌هوشمند خود را به بازار عرضه کنند، به نظر می‌رسد شرکت Swatch به دنبال چیز دیگری است.
تبلیغات

این شرکت سوئیسی در تلاش است تا نام تجاری iWatch را که به احتمال زیاد نام ساعت‌هوشمند اپل خواهد بود را به مالکیت خود در آورد. با توجه به این که شرکت Swatch در حال حاضر سری ساعتی با نام iSwatch در اختیار دارد، به نظر مدیران این شرکت عرضه ساعتی با نام iWatch توسط اپل موجب سردرگمی خریداران خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد سواچ در نظر دارد تا ساعت‌هایی با نام تجاری iWatch به بازار عرضه کند و البته ممکن است این شرکت سوئیسی قصد تولید ساعتی با این نام را نداشته باشد و فقط این نام تجاری را مال خود کند تا به این ترتیب اجازه تولید ساعتی با این نام تجاری را به اپل ندهد.

البته رزرو‌ کردن نام‌های تجاری امری مرسوم بین شرکت‌های تجاری است؛ نه به این خاطر که خود قرار است از این نام استفاده کنند؛ بلکه به این ترتیب جلوی استفاده رقبا از این نام ها را می‌گیرند.

البته این که اپل هنوز مالکیت نام تجاری iWatch را برای خود ثبت نکرده است این نکته را به ذهن می‌آورد که شاید اصلاً اپل علاقه‌ای به استفاده از این نام ندارد؛ در غیر این صورت شاهد تلاش اپل برای مالکیت بر نام iWatch، درست مانند شرکت سواچ بودیم.

نظر شما چیست؟ آیا اپل نام دیگری را برای گجت پوشیدنی خود برگزیده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات