خودروی مفهومی و تمام الکتریکی Dynamo ساخت کمپانی MG رونمایی شد

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی خودروسازی MG که توانسته بازار نسبتا خوبی را نیز برای خود در ایران پیدا کند اکنون 90 امین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد. اما در این جشن یک سورپرایز نیز وجود دارد و آن حضور اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز کهنه‌کار انگلیسی است.
تبلیغات

این خودرو که در بخش طراحی فنی منطقه اروپا در کمپانی مادر و اصلی یعنی SAIC طراحی و ساخته شده، MG Dynamo نام دارد و در حال حاظر تنها یک نمونه‌ی مفهومی است.

مفهومی بودن این خودرو به این معنی است که به این زودی‌ها نمی‌توان منتظر تردد آن در خیابان‌های شلوغ لندن بود. چرا که این محصول در اصل به این منظور ساخته شده تا راه تولید خودروهای مشابه و تمام الکتریکی را برای MG هموار نموده و میزان علاقه اروپایی‌ها را به خودروهای تمام الکتریکی به آزمایش بگذارد.

طبق توضیحات ارائه شده توسط کمپانی سازنده‌ی داینامو، این خودرو می‌تواند قدرتی معادل 70 اسب بخار تولید نموده و در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه نیز می‌تواند تا بیش از 80 درصد گنجایش باتری خود را پر نماید. البته چنانچه مدت زمان شارژ این خودرو به شش ساعت افزایش یابد، راننده می‌تواند با خیال راحت مسیری به طول 80 کیلومتر را طی نماید.

با توجه به این که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در آینده‌ی نزدیک بالغ بر یکصد هزار خودروی الکتریکی در خیابان‌های لندن تردد نمایند، شاید بتوان جایگاهی را نیز برای MG در کنار سایر خودروسازان فعال در زمینه تولید خودروهای تمام الکتریکی مانند رنو، نیسان و فولکس‌واگن در نظر گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات