رده کامل مادربورد های سری 9 ایسوس معرفی شدند

یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
مطالعه 5 دقیقه
ایسوس به تازگی و همزمان در دنیا رده کاملی از مادربورد های نسل جدید خود را معرفی کرد که از چیپ‌ست سری 9 اینتل و سوکت 1150 با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های به روز شده نسل 4 و همچنین نسل جدید 5 (Haswell,Haswell Refresh,Haswell Refresh k) بهره می برد. همچنین ایسوس سری جدید مادربورد های خود مانند ROG و TUF را مجهز به این چیپ‌ست نموده است.
تبلیغات

بهبود کارایی برای کاربردهای گسترده

مادربورد های نسل جدید ایسوس مجهز به چیپ ست ها جدید Z97 و H97 همراه با نوع آوری ها و ویژگی های خاص ایسوس می باشند که از یک طراحی و رنگ جدید بهره می برند. اولین تغییری که در ظاهر این سری از مادربورد ها به چشم می خورد هیت‌سینک دایره‌ای شکل بر روی نسل جدید چیپ PCH است.

چهار راهکار بهبود کارایی که در نسل گذشته وجود داشته به همراه Turbo App، کارت جدید و ترکیبی شبکه و صدا، قابلیت جدید کنترل فن های سیستم، اورکلاکینگ حرفه‌ای، کاهش مصرف انرژی و مدار برق رسانی دیجیتال، همگی باعث بهبود کارایی در نسل جدید مادربورد های ایسوس می‌شوند.

دو ویژگی جدید در مادربورد های ایسوس Crystal Sound 2 و Turbo LAN همراه با هم باعث افزایش کیفیت صدا و کاهش تاخیر در بازی های کامپیوتری می‌شوند.

در بحث سرگرمی های خانگی ایسوس سرویس جدید ASUS HomeCloudturns را معرفی نموده است که کاربر توسط یک منبع ذخیره‌سازی، سرویس ابری اختصاصی برای خود راه‌اندازی می‌نماید. قابلیت دیگری با نام Wake on WAN به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا توسط ابزارهای هوشمند کامپیوتر خود را مدیریت نمایند. همچنین می‌تواند محتوای چند رسانه‌ای با کیفیت خود را برروی دستگاه‌های دیگر اجرا نمایند. ایسوس در این سری از مادربورد های خود به دلیل نفوذ بیش از پیش دستگاه‌های هوشمند در زندگی امروزی، دو رابط جدید را برای اتصال آسان و پرسرعت به این ابزار ها معرفی نموده است که NFC Express 2 و wireless charger از جمله این قابلیت‌ها هستند.

ROG و کارایی بالا در بازی های کامپیوتری

Republic Of Gamers خانواده معروف محصولات ایسوس در زمینه بازی‌های کامپیوتری و اورکلاینگ هستند. به تازگی ایسوس چندین مدل از مادربوردهای معروف و جدید خود را از این خانواده با نام‌های Maximus VII Gene ،Maximus VII Hero, و Maximus VII Ranger را معرفی نموده است. هر سه مادربورد از تم رنگی معروف ROG که ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی هستند بهره می‌برند و به مانند گذشته از قطعات باکیفیت در ساخت آنها استفاده شده است. همچنین سوکت پردازنده دارای پوشش نیکل مشکی بوده و لایه‌های مادربورد در آن بهبود یافته‌اند.

یکی دیگری از تغییراتی که در مادربوردهای ROG سری Z97 رخ داده، پورت LAN RJ45 است. ایسوس در این پورت از تکنولوژی پیشرفته signal-coupling و خازن‌های نصب شده در آن به منظور بهبود سرعت و توان عملیاتی، استفاده نموده است. همچنین فناوری LANGuard که برروی پورت LAN این سری از مادربوردها نصب شده در واقع یک محافظ در برابر نوسانات الکتریکی و الکتریسیته ساکن است تا 1.9 برابر در برابر الکتریسیته ساکن و تا 1.3 برابر در برابر نوسانات الکتریکی نسبت به مدل‌های قدیمی مقاوم‌تر است.

از دیگر تکنولوژی‌های جدید می توان به GameFirst III اشاره کرد که دارای قابلیت های پیشرفته‌ای مانند مدیریت بسته‌های ارسالی در شبکه، مدیریت و بهبود پهنای باند برای بازی‌های کامپیوتری است.

مادربورد های ROG Maximus VII Hero و Ranger دارای کارت صدای SupremeFX2014 و مادربورد Maximus VII Gene دارای کارت صدای SupremeFX Impact II هستند. این کارت صداها از تکنولوژی ایزولاسیون Cutting-Edge برای کاهش امواج الکترومغناطیس (EMI)، خازن‌های بسیار با کیفیت ELNA و هشت کانال خروجی صدا با روکش طلا ،برای ارائه یک صدای بسیار با کیفیت و شفاف است.

TUF- بهره مندی از استانداردهای سرور برای بیشترین میزان اطمینان‌پذیری

ایسوس از سری TUF در هر دو سایز ATX و mATX مدل هایی را معرفی نموده است ،که TUF Sabertooth Z97 Mark 1 و Gryphon Z97 Armor Edition از جمله این مدل‌ها هستند که از ویژگی های خاص این سری مانند TUF Fortifier ،Thermal Armor و فناوری ضد گرد و غبار بهره می برند. یکی از ویژگی های جدید این سری استفاده از میکروچیپ جدیدی با نام TUF Ice است که به طور دقیقی دما را مانیتور و همچنین فن های سیستم را کنترل می نماید .علاوه بر این کاربر می تواند برای هریک از فن های سیستم تنظیمات خاص را اعمال نماید و یا به واسطه ویژگی Thermal Radar 2 و با یک کلیک تمامی فن ها را به صورت اتوماتیک و با توجه به شرایط سیستم تنظیم نماید. اما TUF Fortifier یک پد حرارتی است که به پشت مادربورد متصل شده و علاوه بر جلوگیری از خم شدن مادربورد بر اثر نصب کارت‌های توسعه سنگین وزن مانند کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای، باعث خنک شدن قطعات کلیدی مادربورد مانند VRMها و ماسفت‌ها می شود. از دیگر راهکارهای ارائه شده در زمینه خنک‌سازی سیستم این سری از مادربورد‌های ایسوس، می‌توان بهینه‌سازی جریان و جهت هوا را نام برد. به طوری که در سیستم خنک‌کننده مادربوردهای سری TUF دو مسیر جریان هوا به همراه فن‌های ضد گرد و غبار وجود دارد و کاربر می تواند به طور دلخواه مسیر جریان هوا را تغییر و به محل مورد نظر هدایت نماید.

به مانند گذشته تمامی مدل های سری TUF مانند Sabertooth Z97 Mark 2 و Gryphon Z97 از قطعات TUF با استاندارد های نظامی بهره می‌برند.

نسخه نهایی SATA Express همراه با درگاه پر سرعت M.2

ایسوس برای مادربوردهای خود Hyper Express به همراه یک محفظه SATA Express بیرونی که با تمامی تجهیزات ذخیره سازی استاندارد 3.5 اینچ سازگار است را عرضه نموده. همچنین این کیس که دارای یک بورد است، قابلیت نصب 2 ماژول پر سرعت M.2 و یا دو ماژول mSATA یا 2 عدد درایو ذخیره سازی SATA را دارا می‌باشد.

sus-series-9-motherboard-2

تمامی مادربورد‌های Z97 و H97 ایسوس تست‌های استاندارد SATA Express را پشت سر گذاشته‌اند .این تست‌ها شامل سرعت ساعت مرجع همراه با SRIS است و برای اطمینان از بالاترین میزان سرعت انتقال اطلاعات، مادربورد های ایسوس از پهنای باند دو رابط PCI-Express که 10Gbit/s می باشد، استفاده می نمایند.

کارایی و اطمینان پذیری بالا

ASUS 5X Protection به کاربر این اطمینان را می‌دهد که از قطعات باکیفیت برای رسیدن به بالاترین میزان اطمینان پذیری و مقاومت، استفاده شده است. از جمله اجزای این ویژگی می توان به :Digi+VRM، محافظ الکتریکی DRAM، محافظ ESD، خازن های جامد 5k-hr و استیل ضد شرایط خورندگی و زنگ‌زدگی در پنل پشتی مادربورد، اشاره کرد. علاوه بر این مادربوردهای ایسوس با بیش از 1000 قطعه سازگار هستند.

در این سری از مادربورد ها از آخرین و سریع‌ترین نسل Gigabit Ethernet شرکت اینتل استفاده شده است که کمتر از منابع پردازنده استفاده می نماید و از کارایی بهتری در زمینه بازی‌های کامپیوتری برخوردار است.

نظر شما درباره مادربوردهای جدید ایسوس چیست؟ آیا پیش از این از مادربوردهای ایسوس استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات