روش جدید در پرورش انبوه مرغ بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها

یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
محققین موفق به ایجاد روشی شده‌اند که توسط آن امکان پرورش انبوه‌ مرغ‌های سالم‌تر و بزرگ‌تر بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها میسر می‌شود. این روش توسط یک کمپانی هلندی کشف شده است که در ادامه مطلب جزییات مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

روشی که هلندی‌ها برای رهایی از آنتی‌بیوتیک بدست آورده‌اند در واقع یک نوع خاص از دامداری داخلی است. این سیستم که در سوله‌های پرورش مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط کمپانی هلندی Vencomatic توسعه داده شده است. در این سیستم دامداران می‌توانند تخم‌گذاری، تولد جوجه و بزرگ کردن آن‌ها را در یک مکان واحد انجام دهند. در این روش نیازی نیست که جوجه‌ها از مکان تخم‌گذاری به مزرعه منتقل شوند. به همین دلیل استرس کمتری به آن‌ها وارد می‌شود و در نتیجه جوجه‌ها شانس بیشتری برای خوردن و آشامیدن بلافاصله پس از تولد خواهند داشت.

اما عامل تاثیر گذار و بسیار مهم دیگر در این روش، عدم نیاز به تزریق آنتی‌بیوتیک‌ها به جوجه‌های در حال رشد است چرا که سیستم محافظتی مراکزی که توسط کمپانی هلندی ساخته می‌شوند به مراتب مصون‌تر از میانگین سوله‌های پرورش دام است. هر کدام از تجهیزات طراحی شده توسط این کمپانی قادر به پرورش همزمان ۳۰ هزار مرغ هستند. این روش هنوز عالی و بدون نقص نیست چراکه مرغ‌ها باید در یک فضای انباری زندگی کنند. اما از جنبه سلامت گوشت و تاثیر آن بر روی انسان، عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک‌‌ها اهمیت بسیاری دارد و در این روش می‌توان به گوشت سالم‌تری رسید. اگر برایتان جالب است تا در این باره بیشتر بدانید یا دراین صنعت مشغول به کار هستید می‌توانید مقاله مفصل این تحقیقات را در این جا مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات