تماشا کنید: پروژه ریپل مایکروسافت، سیستم کنترل‌شونده با پا

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این در مورد توسعه‌ی سیستمی توسط مایکروسافت خواندید که هدف از آن تبدیل تمامی سطوح صاف موجود در خانه به صفحات نمایشی تعاملی بود. حال مایکروسافت یک سیستم مبتنی بر پروژکتور توسعه داده است که می‌توان با استفاده از پا از آن استفاده کرد.
تبلیغات

این سیستم که با نام Ripple شناخته می‌شود، در نمایشگاه جهان مجازی توسط مایکروسافت به نمایش گذارده شده است. نمونه‌های مشابهی از این سیستم‌ها وجود دارد که با استفاده از یک پروژکتور در بالای سر اقدام به تصویرسازی و دریافت تعاملات کاربر روی تصویر پرداخته شده می‌کند. اما مایکروسافت مدعی شده است که سیستم توسعه داده شده دارای تفاوت‌هایی است که آن را متمایز می‌کند.

این سیستم علاوه بر بهره‌گیری از یک پروژکتور در بالای سر، سنسوری مبتنی بر کینکت را نیز پیش‌روی کاربر قرار می‌دهد که این سیستم را قادر به شناسایی ژست‌های حرکتی انجام شده با دست می‌نماید. این امکانات منجر به بالا رفتن قابلیت‌های سیستم مایکروسافت می‌شود، بطوریکه می‌توان از این سیستم در کاربردهایی چون انتقال اطلاعات، ساخت آگهی‌های تعاملی و همچنین ارائه‌ی انواع کنفرانس‌ها با استفاده از امکانات هوشمندتر اشاره کرد.

لینک دانلود ویدئو

مایکروسافت اضافه کردن امکانات و ویژگی‌های جدید برای این سیستم را به کاربران واگذار کرده است، چراکه براساس اطلاعات منتشر شده، این سیستم‌ بصورت متن‌باز ارائه خواهد شد. غول ردموندی ویرایشگری را برای این سیستم در نظر گرفته است که می‌توان با درگ و دراپ کردن ویژگی‌های جدیدی را به محتوای در حال نمایش اضافه کرد. این سیستم از فلش، اچ‌تی‌ام‌ال، پاورپوینت و ویدئو پشتیبانی می‌نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات