سامسونگ دوربین بدون آینه‌ی NX1 را با سنسور ۲۸ مگاپیکسلی معرفی خواهد کرد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اطلاعاتی که به تازگی فاش شده، سامسونگ در حال کار بر روی دوربین اختصاصی جدید خود با نام NX1 است که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد. انتظار می‌رود NX1 با سنسور 28 مگاپیکسلی APS-C در رخداد Photokina که ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، رونمایی شود.
تبلیغات

 سنسور 28 مگاپیکسلی NX1 نسبت به مشابه 20 مگاپیکسلی آن که در Galaxy NX و NX mini شاهد آن بودیم ارتقا خوبی داشته است. این دوربین از توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K برخوردار خواهد بود که احتمال استفاده یکی از چیپ‌های سری 80x اسنپ‌دراگون کوالکام را در آن قوت می‌بخشد. علاوه بر این به لطف بهره گرفتن از سنسور APS-C، دوربین NX1 با لنزهای NX موجود نیز سازگاری خواهد داشت. براساس شایعات و تصاویری که به بیرون درز کرده، سامسونگ همچنین  لنز NX 50-150 میلی‌متری را با f/2.8 و لرزش گیر اپیتیکال که ضد گرد و غبار  است  رونمایی خواهد کرد.

Samsung-NX-50-150mm-f2.8-OIS-STM-lens

درست مانند Galaxy NX و NX mini، انتظار می‌رود NX1 نیز با هدف قرار دادن قشر عکاسان حرفه‌ای توسعه داده شده باشد که به معنای قیمت نسبتا بالای آن خواهد بود. با توجه به این نکته‌ی ظریف که سامسونگ در نام NX1 از پیشوند گلکسی استفاده نکرده، این احتمال نیز دور از ذهن نیست که همچون سری ساعت‌های هوشمند خود، استفاده از سیستم‌عامل تایزن را بجای اندروید در این دستگاه مد نظر داشته باشد. در هر صورت برای دستیابی به مشخصات و توانایی‌های دقیق این دوربین باید هنوز منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات