توصیه‌های استیون هاوکینگ برای قهرمانی انگلستان در جام‌جهانی

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آنالیز علمی و تعیین قهرمان براساس قوانین فیزیکی چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت؟
تبلیغات

در آستانه‌ی برگزاری مهم‌ترین تورنمنت ورزشی سال، بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی، وب‌سایت‌های تخصصی و رسانه‌های مرتبط با فوتبال به آنالیز و پیش‌بینی قهرمان احتمالی جام‌جهانی پرداخته‌اند. اما آنالیز علمی و تعیین قهرمان براساس قوانین فیزیکی چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت؟ پاسخ این سوال نزد استیون هاوکینگ است که به‌عنوان یکی از طرفداران دو آتشه‌ی فوتبال شناخته می‌شود.

همانطور که می‌دانید، استیون هاوکینگ یکی از برترین فیزیک‌دانان جهان است؛ اما همچون سایر انگلیسی‌ها، این دانشمند نیز جزء علاقمندان به فوتبال بوده و بازی‌های تیم ملی انگلیس را از نزدیک دنبال می‌کند.

در ویدیوی تهیه شده توسط Paddy Power، هاوکینگ با بهره‌گیری از تئوری‌های فیزیک، برتری تیم ملی انگلستان را پیش‌بینی کرده است. هاوکینگ خود را در مقایسه با هشت‌پای نام آشنایی که جام‌جهانی گذشته به پیش‌بینی مسابقات می‌پرداخت، اصلح خوانده است.

استیون هاوکینگ با بهره‌گیری از مدل‌سازی رگرسیون منطقی، شرایط مساعد برای برنده‌شدن تیم ملی انگلستان را برشمرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط هاوکینگ، انگلستان باید از ترکیب 3-3-4 برای بازی‌های خود استفاده کند. همچنین براساس نتایج به‌دست آمده، تیم ملی انگلیس در بازی‌هایی که یک داور اروپایی قضاوت بازی را برعهده دارد، شانس بیشتری برای برد دارا است.

تیم ملی انگلیس در بازی‌های که در زمین‌هایی با ارتفاع پایین و در جریان بازی‌هایی که در ساعت ۳ بعد از ظهر آغاز می‌شود، شانس بیشتری برای برد دارد. وی شانس این تیم را در ضربات پنالتی چندان بالا عنوان نکرده است. لازم به ذکر است که براساس گفته‌های هاوکینگ، پیراهن قرمز رنگ نیز برای این تیم خوش‌یمن است.

شانس قهرمانی انگلستان در این جام توسط پدی‌پاور 1 به 28 پیش‌بینی شده است. انگلستان با سابقه‌ی یک بار قهرمانی در سال 1966 بی صبرانه درصدد الحاق دومین ستاره به پیراهن خود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات