ال‌جی قصد دارد صفحه‌نمایش موبایل ۶ اینچی Quad HD خود را معرفی کند

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
مطالعه 1 دقیقه
ال‌جی قصد دارد صفحه‌نمایش موبایل ۶ اینچی Quad HD با 700ppi رونمایی کند.
تبلیغات

ال‌جی به قدرت جی۳ که اولین گوشی‌هوشمند مطرح بازار با صفحه‌نمایش QHD و چگالی پیکسل خیره‌کننده‌ی 538 پیکسل بر اینچ است، قانع نیست. مدیر بخش ال‌جی دیسپلی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که بزودی پنل‌های گوشی‌هوشمند با چگالی 600 و حتی 700ppi در دسترس خواهند بود.

به گفته‌ی این مقام مسئول، ال‌جی در حال حاضر پیشگام کوچک‌سازی پیکسل‌ها بوده و رقابت با این شرکت در زمینه‌ی تراکم صفحات‌نمایش نیازمند سرمایه‌گذاری و منابع چشمگیر خواهد بود.

جدا از پنل 5.5 اینچی جی۳ که با رزولوشن 2560×1440 میزبان 3.7 میلیون پیکسل است، ال‌جی صفحه‌نمایش بعدی خود را که یک پنل 6 اینچی Quad HD است در نمایشگاه SID 2014 که در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد، به نمایش می‌گذارد. اگرچه این پنل 6 اینچی تراکم پیکسلی 491ppi داشته که اندکی پایین‌تر از پنل جی۳ است، اما همچنان با در نظر گرفتن 1080p بودن اغلب گوشی‌های هوشمند، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

این پنل که با وجود اندازه‌ی 6 اینچی، تراکم پیکسلی بالاتری نسبت به کوچک‌ترین گوشی 1080p بازار یعنی Sharp Aquos دارد با رزولوشن Quad HD خود ممکن است در آینده‌ی نزدیک در فبلت‌های ال‌جی و در دستگاه‌هایی نظیر جی فلکس ۲ و Vu 4 که پیش‌تر وعده‌ی ارائه‌ی آن‌ها را شنیده بودیم به کار گرفته شود.

حتی این احتمال را می‌دهیم که اولین گوشی ال جی معرفی شده با صفحه‌نمایش QHD که همان Vivo Xplay 3S با اندازه‌ی 6 اینچی است، دقیقاً از همین پنلی بهره می‌برد که ال‌جی در نمایشگاه SID 2014 قصد معرفی و ارائه‌ی جزئیات آن را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات