کلیک یک کاور مجهز به NFC برای استفاده‌ی بهتر از گوشی‌های اندرویدی

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ابتکارات در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند به کاور یا کیس آنها هم سرایت کرده و حالا در بازار، انواع کاورهای هوشمند با قابلیت‌های مختلف عرضه شده‌اند. تولیدکنندگان برای گوشی‌های رده اول، کاورهایی طراحی می‌کنند که بتوان علاوه بر محافظت از گوشی در برابر ضربه، راحت‌تر از آن استفاده کرد. در ادامه‌ی مطلب کاور جالبی که با استفاده از NFC و چند دکمه، استفاده از گوشی‌های اندرویدی را ساده‌تر می‌کند، آشنا می‌شویم.
تبلیغات

یکی دیگر از پروژه‌های کیک‌استارتر که برای جمع‌آوری سرمایه‌ی لازم تلاش می‌کند، کاوری است، مجهز به NFC. نام کاور Cliq است و اگر 40 هزار دلار سرمایه برای توسعه و تولید انبوه آن جمع‌آوری شود، بالاخره روانه‌ی بازار مصرف‌کننده خواهد شد. قیمت فعلی کاور در کیک‌استارتر 25 دلار در نظر گرفته شده و 12 هزار دلار نیز سرمایه جمع‌آوری شده است. اگر در 27 روز باقیمانده، سرمایه‌ی 40 هزار دلاری فراهم شود، این کاور را در بازار خواهیم دید.

اما به قابلیت‌های آن بپردازیم. دکمه‌های فیزیکی که روی کاور Cliq دیده می‌شود برای انجام امور مختلف کاربرد دارد. کاور مجهز به NFC است و از این طریق با گوشی ارتباط برقرار می‌کند. این کاور در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود. ماژول NFC به قدری کوچک است که کاور Cliq از نظر ابعادی شبیه به دیگر کاورهاست.

cliq-case-android-smartphone

با توجه به اینکه آیفون از NFC برخوردار نیست، نمی‌توان این کاور را برای استفاده و محافظت از آیفون تهیه کرد. اما چندین گوشی برتر اندرویدی شامل گلکسی اس 5 و 4، نوت 3، موتور ایکس موتورولا، نکسوس 5 و جی 2 ال‌جی در لیست گوشی‌های سازگار با کاور Cliq دیده می‌شوند.

برای مشخص کردن وظیفه‌ی دکمه‌ها می‌توان از اپلیکیشن خاص آن استفاده کرد. مثلاً می‌توان یک دکمه را به عنوان شاتر انتخاب کرد؛ می‌توان دکمه‌ای را برای تماس با مخاطب خاصی در نظر گرفت. کنترل پخش موزیک و حتی روشن شدن فلش به عنوان چراغ قوه و بسیاری کاربردهای دیگر همگی قابل انتخاب است. خوشبختانه برای شارژ شدن کاور راهکاری انتخاب شده که اصلاً به شارژ کردن آن نیازی نیست.

به ویدیوی معرفی کاور کلیک که البته به زبان انگلیسی است توجه کنید:

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات