زمان ارزشمندتان را درLOADING هدر ندهید!

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
کندترین حافظه در سیستم شما (البته به جز دیسک های نوری) هارددیسک است. هارد کامپیوتر محل ذخیره تمام اطلاعات و داده‌های ما است، اما سرعت انتقالِ اطلاعاتِ آن در مقایسه با پردازنده اصلی (CPU) و حافظه رم بسیار پایین‌تر است، این امر موجب شده تا محصولات جدیدی به نام SSD یا درایوهای حالت جامد تولید و جایگزین آنها شوند.درایوهای حالت جامد یا SSDها به جای دیسک های مغناطیسی از تراشه فلش سیلیکونی برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند و سرعتشان به 5 برابر هارد دیسک ها نیز می‌رسد.
تبلیغات

درایوهای اس اس دی امروزه در حال تبدیل شدن به حافظه اصلی به جای هارد دیسک‌ها هستند زیرا نیاز به سرعت حافظه هر روز در حال بالا رفتن است. درایو تازه به بازار رسیده ADATA SP920 برای اکثر کاربردها مناسب است و در انتقال فایل‌های چندرسانه‌ای فشرده‌سازی نشده بسیار سریع تر از بقیه حافظه ها عمل می‌کند. یعنی برای اکثر کاربردها به خصوص بازی‌های گرافیک بالا، تدوین فیلم، فعالیت های گرافیکی، کار با صدا و موزیک و غیره بسیار سریع تر از بقیه درایو ها عمل می کند.

سرعت خواندن این درایو به 560 و سرعت نوشتن آن به 500 مگابایت در ثانیه می‌رسد. به علاوه این سرعت بالا، SP920 می‌تواند در حالتی که فضای آن 90% بیشتر هم پر شده است، سرعت خود را در همان اندازه حفظ کند. بیشتر درایوهای SSD بعد از پر شدن 90 درصدی سرعت خود را از دست می‌دهند.

نکته جالب دیگر اینکه SP920 در ظرفیت های 128، 256، 512 گیگابایت و حتی 1 ترابایت ارائه شده است و مانند بقیه درایوهای ای دیتا 7% فضای بیشتری ارائه می‌دهد تا تمام فضای درایو قابل دسترسی باشد. نرم افزار جدیدی به نام SSD Toolbox نیز همراه آن وجود دارد که می تواند طول عمر و وضعیت درایو شما را اعلام کند و ابزارهایی برای بالا بردن سرعت و نظم درایو و مدیریت آن را دارا است.

SP920 ای‌دیتا توسط شرکت آونگ روانه بازار کشور شده است.

پایان رپورتاژ آگهی/

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات