اینتل امکان ساخت ربات شخصی را تا پایان سال برای همه فراهم خواهد کرد!

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مدیرعامل اینتل در کنفرانس Code امروز یک ربات را با خود بر روی صحنه آورده بود. جیمی یک ربات ساخته شده با چاپ سه‌بعدی است که می‌تواند راه برود، حرف بزند، بازوهای خود را به حرکت درآورد، برقصد و حتی به ارسال توییت بپردازد! جیمی کلید چشم‌انداز مد نظر اینتل از آینده‌ی رباتیک است.
تبلیغات

 در اواخر سال جاری، اینتل ارائه‌ی یک کیت متن‌باز رباتیک که قسمت‌های مختلف آن که توسط پرینتر سه‌بعدی ایجاد شده‌اند را با قیمت 1600 دلار آغاز خواهد کرد که البته نسخه‌ی تحقیقاتی آن با قیمت بسیار بالاتر 16 هزار دلار عرضه خواهد شد. مورد اول توسط یک کامپیوتر روی یک چیپ ادیسون اینتل عمل خواهد کرد در حالی که مورد دوم قدرت خود را از یک پردازنده‌ی قدرتمند Core i5 تامین خواهد کرد.

اما این کیت به چه نحو راه‌اندازی خواهد شد؟ طراحی سخت‌افزاری بخش‌های مختلف بصورت آنلاین در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا اشخاص بتوانند به دلخواه خود نسبت به پرینت سه‌یعدی گرفتن قسمت‌های پایه‌ای ربات اقدام کنند اما خود کیت محتوی قسمت‌ها و بخش‌های مهمی خواهد بود که امکان پرینت گرفتن آن‌ها وجود ندارد. کیت غیرقابل چاپ شامل موتور، باتری‌ها، پردازنده و سیم‌های ربات خواهد بود که آیتم‌های مورد نیاز برای آغاز راه‌اندازی و سرهم کردن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

Jimmy-the-Robot9 0

بسیار هیجان‌انگیز است که بتوانید ربات اختصاصی خود را تنها با هزینه‌ای برابر با صد دلار بیشتر از قیمت گوگل گلس بدست آورده و سر هم کنید. چنین مجموعه‌ای تنها بخشی از هدف اینتل به منظور برداشتن موانع ورود به آینده‌ی رباتیک است و امید می‌رود باعث شود افراد بیشتری قادر به داشتن جیمی شخصی خود یا هر ربات اختصاصی دیگری باشند بدون آنکه چنین امری را محال فرض کنیم.

از آنجا که این ربات و کلیه‌ی بخش‌های آن متن باز است کاربران آزادی کامل خواهد داشت تا به سادگی به دانلود هر بخش و نیز دستکاری آن به منظور ایجاد مخلوقات برنامه‌ریزی شده‌ی خود کنند و نیز موقعیتی عالی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد خواهد کرد تا به سادگی در همین راستا اپلیکیشن‌های خود را در اختیار عموم قرار دهند. ایده‌ی پشت این جریان از این قرار است که کاربر قادر باشد ربات خود را برای اجرای انواع مختلفی از وظایف و عملکردها اختصاصی کند. محدودیت این مساله تنها به خلاقیت افراد باز خواهد گشت اما موارد استفاده‌ی احتمالی شامل آوردن نوشیدنی برای شخص، همخوانی یک آواز، ترجمه و غیره و غیره خواهد بود. در نهایت نیز لازم به ذکر است که اینتل در صدد راه‌اندازی یک مرکز نرم‌افزاری به منظور گسترش قابلیت‌ها و توانایی‌های ربات شخصی شماست! در روزهای آینده با خبرها و تحلیل‌های بیشتر شما را در زومیت همراهی خواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات