با کمک طرحی ویژه، بدون چمدان به سنگاپور سفر کنید

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
آیا از انتظار در صف‌های طولانی برای دریافت چمدان مسافرتی‌تان متنفر هستید و مایلید با مسافرت بدون اسباب و اثاثیه در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنید؟ خبر خوب این است که اگر مقصد شما سنگاپور است این بار، از دوش‌تان برداشته خواهد شد. با ما در بررسی این خدمت جدید همراه باشید.
تبلیغات

مسافرت به خودی خود جذاب و دوست داشتنی است؛ چرا که با تغییر حال و هوا و روحیه، انرژی مضاعفی به فرد می‌دهد؛ اما مشکلاتی هم در این میان وجود دارد. چه برای کار یا تجارت به جایی سفر کنید و چه برای تفریح و گردش، قطعاً با پدیده ناخوشایند انتظارهای طولانی برای تحویل بار و یا دریافت چمدان‌تان آشنا هستید. انتظاری که طعم شیرین سفر را به تلخی مبدل می‌کند. اما دو جوان خلاق با یک ایده جالب توجه، به میدان آمده‌اند تا این جنبه ناخوشایند سفر را از میان بردارند. البته این طرح فعلاً تنها برای کشور سنگاپور ارائه شده است. با این سرویس خدماتی، لباس‌های شما توسط شرکت تا بازدید مجددتان از این کشور در جایی نگهداری خواهد شد و دیگر نیازی به حمل چمدان نخواهید داشت. این خدمت ویژه «Packnada» نامیده می‌شود.

به محض آنکه شخص ثبت نام کرده و حساب‌کاربری خود را فعال کند، شرکت پیش از آنکه هتل را ترک کند، لباس‌های او را دریافت کرده، آن‌ها را شسته، اتو کشیده و تا زمان بازگشت مجدد شخص به سنگاپور در محلی نگهداری می‌کند.

مسافران قادر خواهند بود از این خدمت تا 20 مرتبه بهره‌مند شوند و هنگامی که دیگر بار به سنگاپور مراجه کنند، لباس‌ها مستقیما ًبه هتل محل اقامت‌شان ارسال می‌شود.

قیمت هر بار استفاده از این سرویس 99 دلار در نظر گرفته شده است که هنوز هم در مقایسه با سرویس خدمات خشک‌شویی هتل، ارزان‌تر تمام می‌شود.

سرویس «Packnada» توسط جان بوسکو اِن جی (John Bosco Ng) و جاناتان لی (Jonathan Lee) پایه‌ریزی شده است. ایده اولیه این طرح در طول یک سفر تجاری به هنگ کنگ شکل گرفت؛ زمانی که هر دو در تب و تاب شرکت در مراسم معرفی یک محصول بودند. اِن‌جی می‌گوید:

این مراسم واقعاً ناامید کننده بود و ما تصمیم گرفتیم به خانه بازگردیم. در این جا بود که این ایده به ذهن‌مان رسید که چه می‌شد اگه چمدان لباس‌های‌مان در مقصد در انتظار ما بودند؟ تنها اگر جابجا کردن البسه و لوازم نبود، مسافرت چه کار ساده و لذت بخشی می‌شد. ما تمام اطلاعات و پرونده‌های‌مان را به کمک سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری در هر کجا که باشیم در اختیار داریم؛ حال چه می‌شد اگر همین روند در مورد لباس‌ها نیز امکان پذیر می‌شد؟

این مبتکران جوان سال گذشته به مدت سه ماه روی این پلتفرم کار کردند؛ پس از آن به مدت شش ماه نیز زمان صرف آزمایش ثانویه این طرح شد و هر دو از نزدیک هدایت آن را بر عهده داشتند تا سرانجام این سرویس در ماه آوریل (تقریباً یک ماه قبل) به صورت رسمی عرضه شده و شروع به کار کرد.

در نمای کلی این طرحی ساده و فاقد پیچیدگی است؛ در نتیجه می‌توان به راحتی آن را مورد کپی‌برداری قرار داد؛ به همین دلیل پک‌نادا در نظر دارد در اسرع وقت و با کمک شرکای خود آن را به صورت منطقه‌ای توسعه دهد. با این حال به نظر نمی‌رسد Ng بابت دزدیده‌شدن ایده اولیه این تجارت، نگرانی چندانی به خود راه دهد.

او با آسودگی در این مورد می‌گوید:

رقابت پدیده خوبی است؛ چرا که می‌تواند به همبستگی ایده‌ها و اطلاعات افراد کمک کند. همچنین من فکر می‌کنم یادگیری نکات مهم از یکدیگر، کاری در خور ستایش و تقدیر است.

اِن جی می‌گوید اخیراً در کنار تمرکز روی بخش گردشگری این طرح که احتمالاً بیشتر مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت، این شرکت تمایل دارد روی گردشگری درمانی نیز سرمایه‌گذاری کند؛ به خصوص در مورد افرادی که به صورت مرتب و برای معالجه یا انجام مشاورات درمانی به سنگاپور سفر می‌کنند.

در ادامه او می‌افزاید:

ما مشتری داریم که پدرش را برای انجام جلسات شیمی‌درمانی دوبار در ماه به سنگاپور می‌آورد؛ او حقیقتاً از استفاده این سرویس خدماتی لذت می‌برد. من حدس می‌زنم این خدمت به آنها اجازه می‌دهد به جای دل مشغولی پیرامون مسائل روزمره و معمولی، روی مسائل مهم‌تری همچون درمان تمرکز کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات