شارژر یو‌اس‌بی لژیون متر، سریع شارژ کنید و جریان و توان مصرفی را هم مشاهده کنید

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
شاید نتوان باتری گوشی‌ها را در ابعاد بزرگ‌تر و با وزن بیشتر طراحی کرد اما اگر شارژر سریع‌تر وظیقه‌ی خود را انجام دهد، مشکل شارژ تا حدی برطرف می‌شود. شارژرهای متنوعی در بازار محصولات همراه موجود است ولیکن هنوز هم شارژرهای جالبی معرفی می‌شود. لژیون متر هم یکی از این شارژرهاست که در کیک‌استارتر به عنوان یک پروژه مطرح شده و سرمایه‌ی لازم جمع‌آوری شده است. در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
تبلیغات

در انتخاب شارژر علاوه بر کیفیت، دو پارامتر دیگر مطرح است، اول حجم و وزن آن و دوم سرعت شارژ. یک آداپتور معمولی برای شارژ معمولاً کمی بزرگ است و شاید اگر کوچک بود و در جیب جا می‌گرفت و همیشه آن را همراه خود داشتیم.

Legion Meter شارژری بسیار کوچک است. شاید در نگاه اول فکر کنید که یک mp3 پلیر بسیار کوچک است اما در حقیقت شارژی در قالب یک درایو USB است که صفحه نمایش کوچکی برای نمایش اطلاعات مفید دارد.

شارژ لژیون متر دو حالت کاربرد دارد، تسریع شارژ ابزارهای اندرویدی و iOS، البته سایر پلتفرم‌ها هم بعداً پشتیبانی می‌شوند. برای شتاب دادن به فرآیند شارژ از مدار تسریع شارژ PLX استفاده شده که پتنت آن مراحل ثبت را طی می‌کند. بیشترین توانی که یک ابزار در هنگام شارژ می‌تواند استفاده کند، توسط مدار مذکور در اختیار آن قرار می‌گیرد.

جالب‌ترین ویژگی این شارژر برخورداری از نمایشگر OLED با رزولوشن 128 در 32 پیکسل است که پردازنده‌ی گرافیکی خاصی در کنار آن قرار می‌گیرد تا اطلاعات مختلف و مفیدی مثل توانی که ابزار با آن شارژ می‌شود، مقدار انرژی مصرف شده بر حسب وات ساعت و تخمینی از ظرفیت باتری ابزار همراه، روی آن نمایش داده شود. جریان مصرفی هم بر حسب آمپر مشخص می‌شود.

در حال حاضر این پروژه شروع خوبی در کیک‌استارتر داشته و سرمایه‌ی لازم برای توسعه‌ی آن به سرعت فراهم شده است. لذا 5 ماه بعد یعنی در ماه اکتبر به قیمت 69 دلار روانه‌ی بازار می‌شود. البته علاقه‌مندان می‌توان با پرداخت 49 دلار، یک شارژ سریع و کوچک لژیون متر را همین حالا پیش‌خرید کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات