تراشه مورفیلد اینتل تبلت‌های اندرویدی کوچک را هدف گرفته است

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
اینتل با تراشه‌های Moorefield خود بازار تبلت‌های اندرویدی کوچک را هدف گرفته است. این تراشه نسل ششم از تراشه‌های مخصوص ابزار‌های قابل حمل اینتل است که بر مبنای لیتوگرافی 22 نانومتری تولید شده و از نوع ۶۴ بیتی است. انتظار می‌رود شاهد خودنمایی این تراشه در نمایشگاه Computex باشیم.
تبلیغات

 اینتل تصمیم راسخی برای حضور در بازار تبلت‌ها از طریق عرضه‌ی پردازنده‌ها و تراشه‌های LTE‌گرفته است. از این‌رو انتظار می‌رود شاهد حضور پررنگ آخرین نسل از تراشه‌های اینتل با نام Moorefield در نمایشگاه Computex باشیم.

تراشه‌های چهارهسته‌‌ای Atom Z3560/Z3580 برای استفاده در ابزار‌های اندرویدی 8 اینچ و پایین‌تر توسعه‌ داده شده‌اند. یقیناً با آغاز نمایشگاه Computex که هفته‌ی آتی در تایپه آغاز خواهد شد، شاهد خودنمایی این تراشه‌ها در ابزار‌های اندرویدی خواهیم بود.

اما این تراشه‌ چه تفاوتی با پردازنده‌های بی‌تریل مورد استفاده در تبلت‌هایی چون لنوو ThinkPad 8 دارد؟ مورفیلد با بهره‌گیری از یک ساختار فشرده‌تر امکان استفاده از آن را در تبلت‌ها و فبلت‌هایی با صفحه‌ی نمایش کوچک‌تر ممکن ساخته است. ضمناً اینتل مدعی شده است که این تراشه حرارت کمتری تولید می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تراشه بهینه‌سازی LTE است. اینتل تاکنون با مشکلات عدیده‌ای برای هماهنگ‌سازی LTE با پردازنده‌های خود در تبلت‌ها دست به گریبان بود. اما به‌نظر می‌رسد این رویه با عرضه‌ی تراشه‌ی Moorefield که از LTE پشتیبانی می‌نماید، حل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات