حکاکی روی سنگ به شیوه هیروتوشی ایتو

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
شاید عمده ترین تفاوت بین افراد خلاق و معمولی در نوع نگاه‌شان به جهان اطراف خلاصه شده باشد. این تفاوت نگاه سبب می‌شود چیزی که در نظر بسیاری از ما معمولی و پیش پا افتاده است در نظر آنان با ارزش بوده و قابلیت تبدیل به آثار هنری زیبا و پر جلوه را داشته باشد. در این مطلب قصد داریم با یکی از این هنرمندان خلاق و مبتکر آشنا شویم که شیوه خاص خود را در ارائه آثارش داشته و از این نظر قابل توجه است.
تبلیغات

مطمئنا تا به حال آثار متفاوت هنری را در سبک‌های مختلفی همچون سورئال و واقع گرایانه به تماشا نشسته‌اید، اما در ادامه این مطلب شما را با مخلوقات یک هنرمند ژاپنی آشنا می‌کنیم که دید شما را نسبت به عناصر و موادی که در اطراف‌مان مشاهده می‌کنیم تغییر می‌دهند. هیروتوشی ایتو (Hirotoshi Ito) ، هنرمند ژاپنی دست به کاری شگرف زده و آثاری برجسته و جالب توجه از سنگ ساخته است که هوش از سر بیننده می‌برد. دستان کارآزموده این هنرمند سنگ‌های سرد و بی‌روح را به مخلوقاتی فکاهی، عجیب و طنز آلود تبدیل نموده که شما را وامی‌دارد مجددا به آنها و از دریچه‌ای جدید نگاه کنید.

همه چیز در مورد این آثار جالب توجه از رودخانه‌ای که در نزدیک منزل هیروتوشی قرار داشت شروع شده است، جایی که او سنگ‌های کوچک را جمع آوری می‌کرد تا روی آنها کار کند. اگرچه اغلب ما سنگ‌ها را تنها موادی سرد، سخت و بی‌روح می‌بینیم اما هیروتوشی در صدد بود تا روی دیگر آنها را به نشان دهد، چهره‌ای که گرم‌تر و حتی شوخ و بانمک جلوه می‌کند، چرا که از نظر او سنگ‌ها این قابلیت بالقوه را در خود دارند که مورد توجه قرار گرفته و حتی دوست داشته شوند.

هیروتوشی ایتو در این مورد توضیح می‌دهد:

اگرچه من با انواع گوناگون سنگ کار کرده‌ام اما اغلب کارهای من دربرگیرنده بهینه سازی شکل و فرم اصلی سنگ بوده است.

بسیاری از این تغییرات و کارهای انجام گرفته شامل در کنار هم گذاشتن سنگ‌ها در یک ردیف، کار کردن و تغییر دادن سطح آنها برای بخشیدن روح به وجود سرد و سخت‌شان است. بخش پایانی در تکمیل این آثار هنری اضافه کردن مواد یا جزئیات ریز اما جالب برای افزودن و کامل کردن جنبه وهم گونه و خیال انگیز این سنگ‌هاست، چیزی مثل گلوله‌ها، درب قوطی ساردین، رشته‌های نخ و چیزهای دیگر. مهارت و استادی ایتو در تبدیل سنگ‌های سرد و خشن تا حدودی انسان را به یاد آثار الکس ستون (Alex Seton) می‌اندازد که لباس‌هایی با ظاهری شدیدا واقعی را از مرمر سخت و محکم خلق کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات