اپل با کاهش قیمت خرید Beats به 3 میلیارد دلار، این خرید را در هفته‌ی جاری نهایی می‌کند

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی منتشر شده است که نشان از کاهش مبلغ به 3 میلیارد دلار دارد.
تبلیغات

همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، کمپانی اپل درصدد خرید Beats Audio است و براساس شنیده‌های پیشین مبلغ مورد نظر 3.2 میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود. حال گزارشی منتشر شده است که نشان از کاهش مبلغ به 3 میلیارد دلار دارد. ضمناً این گزارش خبر از نهایی شدن این خرید در هفته‌ی جاری دارد.

 بنا به گزارش منتشر شده در نیویورک پست و براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع اگاه از سیر پیشرفت مذاکرات طرفین، مبلغ فاش شده‌ی پیشین که حکایت از درخواست 3.2 میلیارد دلار برای خرید Beats داشت، در ادامه‌ی مذاکرات به ۳ میلیارد دلار کاهش یافته است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که این توافق هفته‌ی جاری بصورت رسمی اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش، اپل پس از علم به این موضوع که سرویس موسیقی Beats Music در ماه مارس تنها 111,000 مشترک داشته است، اقدام به کاهش قیمت خرید این کمپانی کرده است. اپل در نظر دارد تا با استفاده از این سرویس قدرت و استیلای آیتونز را بیش از پیش افزایش دهد تا این سرویس موسیقی یارای رقابت در برابر سایر سرویس‌های استریم از جمله Spotify را داشته باشد. برای درک اهمیت این اقدام باید به این موضوع اشاره کرد که Spotify هم‌اکنون 10 میلیون مشترک با پرداخت آبونمان ماهیانه و 30 میلیون کاربر رایگان دارد.

با توجه به اینکه سرویس موسیقی Beats در قیاس با Spotify چندان قدرتمند نیست، از این‌رو اپل به سخت افزار و در واقع به هدفون بیتس دل بسته است که سود سرشاری را در پی خواهد داشت. برای مثال می‌توان از هدفون‌های 450 دلاری Beats یاد کرد. این تجارت درآمدی 1.3 میلیارد دلاری را برای Beats به ارمغان داشته است.

براساس اطلاعاتی که توسط یکی از افراد نزدیک به مذاکرات ارائه شده است، اپل از فاش شدن خبر مذاکره برای خرید Beats بسیار آزرده شده و در برابر انتشار ویدئوی مربوط به Dr.Dre که طی آن خود را اولین میلیاردر هیپ‌هاپ خوانده، واکنش نشان داده است. این ویدئو به نوعی شایعات در خصوص خرید Betas‌ را تایید کرد. با کاهش قیمت خرید Beats به 3 میلیارد دلار، یقیناً سهم Dr.Dre نیز تا 750 میلیون دلار کاهش خواهد یافت که در اینصورت نمی‌توان وی را میلیارد خواند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات