جزئیات مربوط به سنسور و دوربین LG G3

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
شاید برای شما نیز جالب باشد تا بدانید سنسور بکار رفته در دوربین LG G3 ساخت چه شرکتی است یا فوکوس لیزری آن چطور کار می‌‌کند؟ این تلفن به چه تراشه‌هایی تجهیز شده است؟ خوشبختانه تمامی این اطلاعات اکنون در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و شما نیز می‌توانید همراه با زومیت به کاوش این گوشی قدرتمند بپردازید.
تبلیغات

ال‌جی بالأخره پرچمدار امسال خود را معرفی کرد. جی3 را می‌توان اولین گوشی عرضه شده در بازارهای جهانی به غیر از چین دانست که مجهز به صفحه‌نمایش با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل است. این تلفن همچنین به دوربین 13 مگاپیکسل به یک لرزش‌گیر اپتیکال پیشرفته و یک سیستم مدرن برای فوکوس خودکار مجهز شده است که با استفاده از امواج مادون قرمز لیزری کار می‌کند. در واقع دوربین جی ۳ برای محاسبه فاصله بین سوژه عکاسی با دوربین، از این اشعه استفاده می‌کند. این اقدام ال‌جی موجب محاسبه سریع و بسیار دقیق فاصله‌ها می‌شود. در قلب این گوشی، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون 801 که هر کدام از هسته‌های موسوم به Krait آن توانایی کار با  فرکانس 2.5 گیگاهرتز را دارند، با تمام قوا می‌تپد.

مقاله مرتبط: مقایسه جی 3 با گلکسی اس 5 و HTC One M8 و اکسپریا Z2

در اولین نگاه به مشخصات فنی جی 3، به نظر می‌رسد که سنسور دوربین این گوشی شباهت بسیار زیادی به سنسور ساخت سونی به نام IMX135 دارد که سال گذشته در جی 2 مورد استفاده قرار گرفت. IMX135 یک سنسور 3.06/1 اینچی است. ابعاد هر پیکسل در این سنسور برابر با 1.2 میکرومتر است. ال‌جی در دوربین جلویی جی 3  نیز از یک سنسور ساخت سونی بهره برده است. تا این‌جای کار، دپارتمان دوربین سونی توانسته بخش عکاسی و فیلم‌برداری جی 3 را از آن خود نماید.

نکته‌ی دیگری که توسط وب سایت انندتک کشف شده، مربوط به تراشه‌ی اصلی مورد استفاده در این گوشی است که نسخه‌ی سوم از MSM8974AC است. تراشه‌ی وای-فای نیز ساخت کوالکام بوده و از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کند.

LG-G3-simple-spec

در لیست زیر می‌توانید نام تمامی تراشه‌های مورد استفاده در این گوشی را ملاحظه نمایید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات