تلفن LG G3 معرفی شد: تراشه Snapdragon 801، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی QHD و تا ۳ گیگابایت حافظه رم

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
مطالعه 5 دقیقه
لندن، ساعت 21  و 30 دقیقه شب و رونمایی از یکی از بزرگترین‌ محصولات دنیای موبایل در سال 2014 از سوی ال‌جی! همانطور که پیش‌تر خوانده‌اید، سرانجام انتظارها به پایان رسید و کمپانی کره‌ای ال‌جی در طی مراسمی که در لندن ترتیب دیده بود پرچمدار سال 2014 خود را بصورت عمومی معرفی کرد. در ادامه‌ی این مطلب با زومیت همراه باشید تا به معرفی ال‌جی جی۳ بپردازیم.
تبلیغات

 از مدت‌ها پیش شایعات گوناگونی از جی۳ به گوش می‌رسید که تقریباً نکته‌ی ناگفته‌ای را برای این مراسم باقی نگذاشته بود. اما همیشه معرفی رسمی محصولات و پایان‌دادن به شایعات، با هیجان وصف‌ناپذیری همراه است. 

همانطور که پیش از این در اخبار و شایعات گوناگون از پرچمدار ال‌جی شنیده بودیم، G3 از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن QHD یعنی 2,560 در  1,440 و تراکم پیکسلی بسیار بالای534 پیکسل بر اینچ بهره‌ می‌برد. قلب تپنده این دستگاه توسط  تراشه قدرتمند کوالکوم Snapdragon 801 به جریان خواهد افتاد. تراشه‌ای که در خود یک پردازشگر با فرکانس 2.5 گیگاهرتز را به همراه گرافیک Adreno 330 برای ارائه اندروید کیت‌کت‌ جای داده است. ال‌جی همچنین 16 گیگابایت حافظه داخلی را نیز برای ذخیره‌سازی و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. برای آن دسته از کاربرانی که با حجم‌های بیشتری نیاز دارند، مدل 32 گیگابایتی با 3 گیگابایت حافظه RAM نیز وجود خواهد داشت. 

دیگر مشخصات قابل توجه و مهم در پرچمدار جدید ال جی به باطری 3,000 میلی آمپر بر ساعتی به همراه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه SD اشاره دارد. در بخش عکاسی، دوربین با لنز 13 مگاپیکسلی به همراه OIS و قابلیت فوکوس توسط لمس صفحه‌نمایش و همچنین فوکوس اتوماتیک لیزری که پیش از این شایعه شده بود، از جمله دیگر مشخصات این دستگاه محسوب می‌گردد.  

در زمینه طراحی،‌ ال‌جی کوهی از ویژگی‌های نو را در پرچمدار تازه خود همراه کرده است. ویژگی‌هایی که به نظر می‌رسد برآیند آن‌چیزهایی باشد که پرچمداران رقبا برای جلب رضایت کاربران از آن استفاده کرده‌اند. از قسمت بالایی با لبه‌های تخت که ما را یاد نکسوس 5 خود ال‌جی می‌اندازد تا انحنایی که شمایل بدنه پشتی را به HTC one سوق می‌دهد در کنار بدنه با طرح و رنگ صیقل خورده‌ای که زیبایی HTC one M8 را به رقیب کره‌ای‌اش بخشیده است. 

هرچند جنس بدنه پشتی LG G3، پلاستیکی است،  شبه‌فلز و ضد خش می‌خواند؛ ولی دیگر خبری از قابلیت رفع خط و خش‌ها همچون G Flex وجود ندارد. بدنه صیقل خورده پرچمدار تازه ال‌جی در سه رنگ مشکی، سفید ابریشمی و طلایی درخشان به بازار عرضه خواهد شد. همچنین مشکلی که در بدنه نسل قبلی این تلفن، یعنی به جای ماندن اثر انگشت وجود داشت، به نظر می‌رسد که کمتر شده باشد و دیگر نیازی به نگرانی از این بابت نیست. عدم استفاده از فلز، هر چند بعضی‌ها را دلسرد کننده می‌دانند، ولی امکاناتی همچون شارژ بی‌سیم را نیز به دستگاه افزوده است. 

با تمامی نکات مثبتی که در طراحی پرچمدر ال‌جی دیده می‌شود، اما جنس بدنه  آلومینیومی استفاده نشده است. ال‌جی اذعان می‌کند که در این نوع بدنه که کاملاً شبیه فلز دیده می‌شود، از مواد مرغوبی استفاده شده که خواص مشابهی با آلومینیوم دارد. ظاهرا کره‌ای ها دست‌بردار بدنه پلاستیکی نیستند!

در قسمت پشتی دستگاه، هنوز هم همان دکمه‌های سابق دیده می‌شود. دکمه‌هایی که قرار گرفتن آن در پشت بدنه، با استقبال خوبی از کاربران مواجه شد و سبب شد که ال‌جی این زبان طراحی را در نسل جدید محصولات خود نیز حفظ نماید. همچنین تغییر بسیار اندک اندازه دستگاه نسبت به G2 نیز در جهت بهبود کنترل این دکمه‌ها، می‌تواند مخالفین نسل پیشین  این طراحی را با خود همراه سازد.

در بخش رابط کاربری نیز ال‌جی هر چند تغییرات انقلابی را متوجه این دستگاه ننموده است، ولی بهبودها و ترفندهای جدیدی به بخش رابط کاربری خصوصا در استفاده از ژست‌های حرکتی برای اپلیکیشن‌های مختلف مثل دوربین در دستگاه اعمال شده است. در رابطه با این موضوع‌، همچنان قابلیت بیدار کردن تلفن با ضربه بر روی صفحه نمایش که در نسل پیشین نیز دیده می‌شد وجود دارد. همچنین بخش نوتیفیکیشن‌ها نیز دچار تغییر و تحولاتی شده که از جمله آن می‌توان به اعلام نوتیفیکش‌ها بر اساس جایی که هستید و کاری که در حال  انجام آن هستید، اشاره کرد. برای مثال اگر در جلسه‌ای باشید و کسی با شما تماس بگیرد، اینکه مجددا با وی تماس بگیرید به شما اعلام خواهد شد.

همچنین به گفته ال‌جی، کیبورد دستگاه نیز قابلیت بهبود در طول زمان را دارا خواهد بود. بدین ترتیب که اگر متوجه شود شما مرتبا کلمه D را با S اشتباها تایپ می‌کنید،‌ در استفاده‌های بعدی این موضوع را به صورت خودکار اصلاح می‌سازد. 

پرچمدار امسال ال‌جی از لحاظ ابعادی تفاوت چندانی با نسل پیشین خود که در سال گذشته معرفی و عرضه شد ندارد. این محصول نیز به مانند پیشین، ابعادی معادل 146.3 در 74.6 میلی‌متر و ضخامت 8.9 میلی‌متری دارد. 

در زمینه عکاسی، ال‌جی نیز به مانند دیگر رقبایی که تلاش در افزایش کیفیت عکسبرداری در نور کم یا شرایط نااستوار کرده‌اند، اقدامات زیادی را در این زمینه انجام داده است.  از جمله این اقدامات می‌توان به لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS، فلاش LED دوگانه و اتوفوکوس لیزری اشاره کرد.  از جمله امکاناتی که قابلیت جدید فوکوس لیزری به دوربین G3 می‌افزاید، به امکان سریع‌تر کردن فوکوس دوربین و همچنین دقیق‌تر شدن آن می‌توان اشاره نمود. 

دوربین جلویی نیز با رواج گرفتن عکس‌های که این روزها در شبکه‌های اجتماعی تحت نام Selfie دیده می‌شود بهبود یافته است و این بار در دوربین جلو 2.1 مگاپیکسلی برای مکالمه ویدیویی روبرو هستیم که توانایی بیشتری در ثبت تصاویر در نور اندک دارد. 

ویدیوی تبلیغاتی معرفی ال‌جی از پرچمدار تازه خود: 

لینک دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات