موزه بریتانیا برای رندر مومیایی‌ها با سامسونگ همکاری می‌کند

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
موزه بریتانیا برای سی‌تی اسکن رزولوشن بالای مومیایی‌های خود و رندر سه‌بعدی آنها به همکاری با کمپانی سامسونگ پرداخته است. برخی از این شبیه‌سازی‌ها به صورت تعاملی خواهند بود.
تبلیغات

به لطف سی‌تی اسکنرهای پیشرفته امروزی ما می‌توانیم ببینیم که در داخل مومیایی‌های موزه بریتانیا چه چیزی وجود دارد. این موزه حالا با سامسونگ همکاری جدیدی را آغاز نموده تا شکل سه‌بعدی هشت مومیایی که حدودا ۴۰۰۰ سال پیش در دره نیل زندگی می‌کرده‌اند را با استفاده از سی‌تی اسکن رزولوشن بالا تولید نماید.

این تصاویر سه‌بعدی که حتی برخی از آنها به صورت تعاملی ساخته‌ خواهند شد، می‌توانند به شما نشان دهند که در داخل لایه‌های مختلف این مومیایی‌ها چه چیزی نهفته است. می‌توانید بفهمید که این افراد چه مدل مویی داشته‌اند یا در زندگی‌شان پیش از مرگ چه وضعیتی داشته‌اند. به عنوان مثال می‌توان فهمید که مومیایی که به همراه مقداری طلا یا همراه با تمثال‌هایی بر روی صورتش دفن شده، احتمالا متعلق به فردی ثروتمند بوده و شخصی که با دقت کمی مومیایی شده و برای چسباندن بخش‌های مختلف در آن از چوب استفاده شده، احتمالا مربوط به دربانی فقیر بوده است.

هم‌اکنون نمایشگاهی برای علاقه‌مندان به هنر مومیایی وجود دارد که افراد می‌توانند به صورت دیجیتالی لایه‌های مختلف مومیایی‌ها را بررسی کنند. این نمایشگاه تا تاریخ ۳۰ نوامبر، مصادف با ۹ آذرماه سال جاری برقرار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات