۱۴ ویژگی جام‌‌جهانی فوتبال برزیل

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۴ فاکتور متمایز کننده‌ی این دوره را با دوره‌های پیش بررسی کنیم.
تبلیغات

لحظه‌شماری برای آغاز جام‌جهانی ۲۰۱۴ همچنان ادامه دارد و تنها چند روز به آغاز مهم‌ترین رقابت‌های ورزشی سال جاری میلادی باقی‌ مانده است. سی و دو تیم از پنج قاره‌ی جهان رودرروی هم قرار خواهند گرفت تا آقای فوتبال جهان پس از سی روز تاج کیانی را روی سر گذارد. جام‌جهانی فوتبال برای ۱۸ دوره از سال ۱۹۳۰ برگزار شده است. تنها هشت کشور قهرمان این نوزده دوره بوده‌اند که شامل برزیل، ایتالیا، آلمان، آرژانتین، اروگوئه، انگلستان، اسپانیا و فرانسه می‌شود.

یک: این دومین دوره‌ای است که کشور برزیل میزبان جام‌جهانی فوتبال است

۶۴ سال از اولین میزبانی برزیل در جام‌جهانی فوتبال می‌گذرد و دوباره قرعه به نام این کشور افتاده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد میزبانی برزیلی‌ها، ورزشگاه جاودانه‌ی ماراکانا است که قلب تیم ملی فوتبال برزیل در آن خواهد تپید. این ورزشگاه به مناسبت اولین میزبانی برزیلی‌ها در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد که در این دوره نیز با بازبینی‌های انجام شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دو: استفاده از پهبادها و روبات‌ها در جریان انجام بازی‌ها

پلیس برزیل و نیروهای امنیتی این کشور در جریان برگزاری بازی‌ها از روبات‌ها PackBot 510 و همچنین پهبادهای Hermed 900 به‌منظور تامین امنیت مسابقات استفاده خواهند کرد. روبات‌ها و پهبادهای مورد نظر از قابلیت‌های چون دوربین‌هایی با شناسایی چهره، دوربین‌های حرارتی و دید در شب بهره می‌برند.

سه: جام‌جهانی 2014 برزیل گران‌ترین دوره‌ی مسابقات در تاریخ برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی است

همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، این دوره از مسابقات هزینه‌ای برابر ۱۵ میلیارد دلار را روی دست برزیلی‌ها گذاشته است که بسیار فراتر از هزینه‌ی برگزاری بازی‌ها در دوره‌های پیشین است.

چهار: ۱۲ شهر از بازی‌های این دوره میزبانی خواهند کرد

پس از انتخاب برزیل به‌عنوان میزبان جام‌جهانی 2014، ۱۷ شهر برای میزبانی از بازی‌ها اظهار تمایل کردند. پس از درخواست مسئولین برگزاری، فیفا با افزایش تعداد شهرهای میزبان از ۱۰ به ۱۲ موافقت کرد.

پنج: آغاز مسابقات با ضربه‌ی پای یک نوجوان معلول که از طریق روباتی قادر به راه رفتن است، انجام خواهد شد

همانطور که پیش از این در زومیت خواندید، جوان معلول برزیلی با استفاده از یک روبات هوشمند که با استفاده از دریافت امواج مغزی کاربر، حرکت می‌کند، مسابقات را آغاز خواهد کرد.

شش: جام‌های ۱۸ دوره‌ی پیش بصورت مساوی بین تیم‌های اروپایی و آمریکای لاتین تقسیم شده است

با توجه به برگزاری ۱۸ دوره‌ی جام‌جهانی، جام‌های قهرمانی بین کشورهای دو قاره‌ی اروپا و آمریکای جنوبی تقسیم شده است.

هفت: سریع‌ترین گل جام‌جهانی

سریع‌ترین گل در جام‌جهانی توسط مهاجم ترکیه، هاکان شوکور در جام‌جهانی ۲۰۰۲ و در دیدار رده‌بندی در مقابل کره در ثانیه‌ی یازدهم به ثمر رسیده است.

هشت: هندوستان در سال ۱۹۵۰ از دور مسابقات کناره‌گیری کرد

زمانی که هند در سال ۱۹۵۰ روانه‌ی مسابقات شده بود، درصدد انجام بازی‌ها با پای برهنه بودند که با مخالفت مسئولین برگزاری از دور مسابقات کناره‌گیری کردند.

نه: جام‌جهانی فوتبال در جریان جنگ‌جهانی دوم برگزار نشد

در طول برگزاری جام‌های‌جهانی که از سال ۱۹۳۰ آغاز شده است، این مسابقات در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ به‌دلیل روشن بودن آتش جنگ‌جهانی دوم برگزار نشد.

ده: جوان‌ترین بازیکن

Norman Whiteside که در جام‌جهانی ۱۹۸۲ به‌همراه تیم‌ملی ایرلند شمالی در مسابقات حاضر شده بود، با هفده سال سن به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن انتخاب شده است.

یازده: کهنسال‌ترین بازیکن

روژه‌میلا، مهاجم تیم‌ملی کامرون در سال ۱۹۹۴ با ۴۲ سال سن به‌عنوان مسن‌ترین بازکین تاریخ برگزاری جام‌جهانی شناخته می‌شود.

دوازده: دو بازیکن موفق به گلزنی در چهار دیدار متوالی شده‌اند

پله از برزیل و یوی‌سیلر از آلمان‌غربی تنها بازیکنان در ادوار مختلف جام‌های جهانی هستند که در چهار دوره‌ی متوالی در فینال مسابقات حاضر شده‌اند.

سیزده: پیش‌بینی اغذیه‌ای که فروش خواهد رفت

انتظار می‌رود درجریان برگزاری بازی‌های جام‌جهانی برزیل تعداد ۴۰۰٫۰۰۰ هات‌داگ به فروش برسد.

چهارده: رکورد گل‌های زده در جام‌جهانی فوتبال

رونالدوی برزیلی به‌عنوان رکوردار گلزنی در مسابقات جام‌جهانی شناخته می‌شود. وی با به ثمر ساندن ۱۵ گل در این زمینه رکورددار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات