چگونه دستگاه ویندوزفونی خود را در ویندوز، تصویرکنیم؟

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
مطالعه 5 دقیقه
پس از ارائه‌ی نسخه‌ی جدید از سیستم عامل ویندوزفون مایکروسافت بسیاری از توسعه دهندگان خبر از اضافه شدن قابلیتی جدید به نام project my screen دادند. این قابلیت جدید به کاربر اجازه می‌دهد تصویر صفحه دستگاه ویندوزفونی خود را بر روی ویندوز داشته باشد و از آن طریق نیز بتواند با گوشی کار کند. در ادامه به بررسی این قابلیت و چگونگی استفاده از آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

ویژگی تصویرسازی ویندوزفون در ویندوز را می‌توان به دو روش یکی از طریق فناوری میراکست که در ویندوز 8.1 مورد پشتیبانی قرار گرفت و نیز از طریق اپلیکیشن Project my Screen App که یک اپلیکیشن مبتنی بر سیستم عامل ویندوز نسخه 7 و بالاتر است و توسط مایکروسافت توسعه داده شده است، انجام داد.

نکته‌ی مهم در این بین اما این است که برای انجام اینکار می‌بایست حتما گوشی را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل نمایید. متاسفانه هنوز قابلیت انجام اینکار با استفاده از وای-فای فراهم نشده است.

قطعا قابلیت تصویر کردن ویندوزفون در ویندوز از جمله مواردی بود که توسعه دهندگان و متخصصان فنی، مدت‌ها منتظرش بودند.

اما برای انجام اینکار چه راهکارهایی را می‌بایست مد نظر داشته باشیم و به انجام برسانیم؟

اپلیکیشن Project my Screen یک نرم‌افزار مبتنی بر معماری x86 یا همان 32 بیتی است و برای محیط دسکتاپ طراحی شده است. توجه داشته باشید که نمی‌توان از این اپلیکیشن در محیط مترو استفاده کرد و همچنین نمی‌توان از طریق ویندوز استور آن‌ را دانلود نمود.

برای اجرای این اپلیکیشن می‌بایست از کامپیوتری که مجهز به ویندوز 7 یا نسخه‌های جدیدتر است استفاده نمایید. بد نیست این موضوع را مد نظر داشته باشید که فعلا امکان انجام اینکار بر روی ابزارهای غیر ویندوزی نظیر تبلت‌های اندرویدی یا آیپد و تلویزیون وجود ندارد، هرچند که ممکن است در آینده این اتفاق رخ دهد. البته به نظر می‌رسد بتوان این کار را بر روی تلویزیون با استفاده از فناوری میراکست انجام داد، اما این موضوع در حال حاضر خارج از روند اصلی این مطلب است.

نحوه‌ی دریافت و نصب اپلیکیشن:

1 – ابتدا باید اپلیکیشن Project My Screen را از طریق این لینک دانلود کنید.

2 – پس از نصب نرم‌افزار می‌بایست آن را اجرا کنید. آیکون این اپلیکیشن پس از نصب بر روی صفحه‌ی دسکتاپ مشخص است.

3 – پس از اجرا، نرم‌افزار به صورت تمام صفحه اجرا خواهد شد. اگر دوست دارید اندازه صفحه را کوچکتر کنید، کافی است کلید ESC را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید.

4 – حال می‌بایست گوشی ویندوزفونی خود را از طریق کابل USB و در حالی که حالت اتصال را data-transfer تعیین کردید به کامپیوتر متصل کنید.

5 – پس از انجام اینکار، یک پیغام بر روی گوشی ظاهر خواهد شد که از شما می‌خواهد اجازه‌ی اتصال به کامپیوتر جهت پخش تصاویر گوشی گرفته می‌شود. برای تایید این موضوع بر روی دکمه‌ی yes تپ کنید.

بررسی نکسوس 5 گوگل

6 – پس از انجام اینکار، می‌توان گفت که کار تمام است و تصویر ویندوزفون بلافاصله نمایش داده خواهد شد.

2

کلیدهای کنترلی:

پس از اجرای اپلیکیشن Project My Screen بر روی کامپیوتر می‌توانید بسیاری از کارها را از طریق وارد کردن دستورات با استفاده از صفحه کلید به انجام برسانید.

دکمه

توضیح دستور

F1

نمایش توضیحات کمکی

ESC

خروج از حالت تمام صفحه

B

فعال یا غیر فعال کردن تصویر پس زمینه

E

تغییر وضعیت به حالتی که تصویر نمایش داده شده کشیده‌تر شود

F یا ALT+ENTER

نمایش تصویر در حالت تمام صفحه

P

تغییر وضعیت تصویر پوسته‌ی تلفن

T

تغییر وضعیت برای نمایش نقاط قابل لمس

R

نمایش نرخ فریم تصویر نمایش داده شده در دسکتاپ

دکمه‌ی جهت نمای سمت چپ

چرخاندن گوشی به سمت چپ

دکمه‌ی جهت نمای سمت راست

چرخاندن گوشی به سمت راست

دکمه‌ی جهت نمای سمت بالا

نمایش تصویر به صورت طبیعی و عادی

دکمه‌ی جهت نمای سمت پایین

نمایش تصویر به صورت پایین به بالا

SPACE Bar

تنظیم مجدد گردش گوشی به حالت استاندارد

اگر تصویر گوشی را بر روی کامپیوتر مشاهده نکردیم چه؟

اگر پیغام مبنی بر تایید یا رد درخواست نمایش تصویر را بر روی گوشی مشاهده نکردید و صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار Project My Screen همچنان سیاه باقی ماند، احتمالا برخی از درایورهای مربوط به گوشی که بر روی ویندوز نصب هستند قدیمی شده و یا غیر قابل استفاده هستند. برای رفع این مشکل، در کامپیوتر خود وارد Device Manager شوید. برای انجام اینکار یک بار کلید ویندوز را بر روی صفحه کلید خود فشار داده و عبارت Device Manager را تایپ کنید.

پس از ورود به این بخش باید برخی از درایورهای مربوط به گوشی خود را از روی کامپیوتر حذف کنید. توجه کنید که باید علاوه بر درایورهای گوشی، درایورهای مربوط به ارتباط گوشی از طریق USB را نیز حذف نمایید.

1 - به همین منظور بر روی تمامی درایورهایی که مربوط به گوشی هستند راست کلیک کرده و بر روی Uninstall کلیک کنید.

2 – یک پنجره باز خواهد شد که از شما می‌خواهد عملیات حذف را تایید نمایید.

3 – پس از آن‌که تمامی درایورهای مرتبط حذف شدند، کابل اتصال USB گوشی به کامپیوتر را از درگاه خارج و مجددا آن را به کامپیوتر متصل کنید. پس از انجام این کار قابلیت نصب خودکار درایورها در ویندو گوشی را شناسایی کرده و درایورهای مرتبط را نصب خواهد کرد.

4 – پس از تکمیل مرحله‌ی سوم که بیش از چند دقیقه به درازا نخواهد انجامید، می‌توانید تصویر گوشی را بر روی کامپیوتر خود مشاهده کنید.

دقت کنید که پس از انجام تمامی مراحل بالا، در بخش Device Manager باید چیزی شبیه به تصویر زیر را مشاهده کنید.

4

اگر موفق به انجام اینکار شدید، خوشحال خواهیم شد که ما را نیز از تجربیات خود مطلع سازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات