اپل، گوگل و چند کمپانی دیگر به خاطر نقض قوانین استخدامی، مبلغ ۳۲۴.۵ میلیون دلار جریمه شدند

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بزرگان دره‌ی سیلیکون که شامل کمپانی‌هایی چون اینتل، گوگل، اپل و ادوبی می‌شوند مبلغی برابر 324.5 میلیون دلار را برای زیرپاگذاشتن قوانین استخدام به شاکیان پرونده‌ی پرداخت کرده‌اند. این کمپانی‌ها برای پایین نگه‌داشتن دستمزدهای کارکنان خود الگوهای رقابتی استاندارد برای استخدام را زیر پا گذارده‌اند.
تبلیغات

این پرونده شامل شکایت 65,000 نفر از کارکنان این کمپانی‌ها می‌شود که با پرداخت این مبلغ تا پایان ماه جاری میلادی به اتمام می‌رسد. براساس اطلاعات منتشر شده شاکیان ابتدا درخواست غرامتی 3 میلیارد دلاری را تسلیم دادگاه کرده بودند. یکی از شاکیان، مبلغ پرداخت شده را بسیار پایین عنوان کرده است. با تقسیم مبلغ 324.5 میلیون دلاری بین تمامی شاکیان رقمی چند هزار دلاری به هر یک از شاکیان تعلق خواهد گرفت.

این پرونده که شامل کمپانی‌های دیگری همچون پیکسار، لوکاس‌فیلم و اینتویت می‌شود که در سال 2001 آغاز شده است. آغاز مطرح شدن چنین قضیه‌ای توسط یکی از کارکنان لوکاس‌فیلم بود که اعلام کرد در کمپانی‌های نام‌برده که شامل هفت کمپانی مطرح دره‌ی سیلیکون است برای پایین نگه‌داشتن دستمزد کارکنان از الگوی غیررقابتی استفاده می‌نمایند که یکی از سیاست‌های آن عدم استخدام نیروهای تحت استخدام یکدیگر است. در گذر زمان شکایات متعدد و مشابهی نیز به پرونده‌ی مذکور اضافه شد که موارد مذکور از سال 2005 تا 2010 روی داده است.

لوکاس‌فیلم، پیکسار و اینتویت سال گذشته با پرداخت 20 میلیون دلار 8 درصد از مبلغ درخواستی افرادی را که نامشان در پرونده بود، پرداخت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات