۹ پیام رسان ایمن جایگزین گوگل هنگ‌اوت برای تماس گروهی

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
مطالعه 7 دقیقه
گوگل هنگ‌اوت را جایگزین اپلیکیشن پیش‌فرض پیامک کرد اما چه گزینه‌های جایگزینی برای آن وجود دارد.
تبلیغات

همزمان با انتشار اندروید کیت‌کت، گوگل اپلیکیشن هنگ‌اوت را جایگزین اپلیکیشن پیش‌فرض اس‌ام‌اس کرد. برخی کاربران از بابت این تغییرات بی‌تفاوت بودند، در حالیکه برخی دیگر رضایت کمتری از این تغییرات آینده نگران گوگل داشتند. خوشبختانه طبیعت سیستم عامل اندروید اجازه استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان جایگزین را می‌دهد، فروشگاه‌های اپلیکیشن‌ اندروید نیز مملو از این دسته اپلیکیشن‌ها هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

از میان تعداد بی‌شماری از این دسته اپلیکیشن‌ها، ۹ مورد را انتخاب کرده‌ایم که به قابلیت‌های SMS، Chat، email، مکالمه صوتی و تصویری گروهی و سایر امکاناتی که در آنها وجود دارند می‌پردازیم. در برخی از این اپلیکیشن‌ها همه امکانات به‌صورت رایگان در در دسترس همگان قرار می‌گیرند. در برخی دیگر هم بعضی از سرویس‌ها بصورت رایگان ارایه می‌شوند و بابت بعضی سرویس‌های خاص باید هزینه مربوطه را پرداخت کنید. در برخی از این اپلیکیشن‌ها هم تعدادی از امکاناتی که در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان وجود دارند به منظور حفاظت حریم شخصی، حذف شده‌اند. به دنبال هرچه که هستید، امکان یافتن آن از میان این لیست وجود دارد. اگر هم در این لیست گزینه مورد نظر شما وجود نداشت، یا بدنبال قابلیتی هستید که در بین این‌ها نیافتید، احتمالا خودتان باید دست بکار شوید و آن‌را بسازید!

۹ جایگزین برای گوگل هنگ‌اوت

Appear.in

سرویس Appear.in مبتنی بر وب است و رابط کاربری ساده آن باعث شده تا کار کردن با آن لذت بخش باشد. برای شروع وارد وب‌سایت appear.in شوید. سپس نامی برای اتاق مکالمه انتخاب کرده و آن‌ را وارد کنید و روی دکمه Create! کلیک کنید؛ سایت، لینکی برای دسترسی به اتاق ایجاد خواهد کرد. حال لینکی که در اختیار شما قرار داده شده  را برای سایر اشخاصی که قرار است با آنها به گفتگو بپردازید ارسال نمایید. به محض اینکه دیگران بر روی لینک کیلک کنند در اتاق نمایان خواهند شد.

به هیچ نرم‌افزار یا افزونه‌ای جهت راه‌اندازی این سرویس نیاز نیست، تنها آیتم مورد نیاز لینک است. به دلایل امنیتی Appear.in از روش P2P برای تبادل داده‌ها استفاده می‌کند که این بدان معنا است که ویدیو درحال استریم بین طرفین مکالمه به اشتراک گذاشته می‌شود وهیچ داده‌ای بر روی سرویس دهنده خاصی ذخیره نمی‌شود.

appear.in

vLine

vLine بر اساس اصولی مشابه با Appear.in بنا شده است. در واقع چت تصویری vLine یک کپی برابر اصل از Apear.in است. vLine رایگان است و دارای قابلیت‌هایی چون؛ Always on و پشتیبانی از چت هم‌زمان چند نفره است و همانند خیلی از نرم‌افزارهای مدرن، تحت وب اجرا می‌شود.

vLine

Slack

Slack‌ یک راه کار کامل برای ارتباط‌های تیمی است که دارای همه امکانات پایه است و علاوه بر آنها از امکانات متنوعی مانند: چت گروهی به همراه عکس و ویدیو، هم‌سان سازی بین دستگاه‌های مختلف، امکان یک‌پارچه شدن با سرویس‌های ابری، مجهز به سیستم اطلاع رسانی (Notification)، ذخیره سازی محتوای منتقل شده، امکان جستجو از میان گفتگو‌ها و مدیریت فایل است. همه این سرویس‌ها بدون محدودیت زمانی و تعداد کاربران به صورت رایگان ارایه می‌شوند.

Slack

HipChat

Hipchat به عنوان جایگزین، هیچ چیز از گوگل هنگوت و اسلک کم ندارد؛ علاوه بر امکانات پایه، داری امکاناتی مثل: مکالمه و اشتراک گذاری فایل، سیستم رمزگذاری پیشرفته ۲۵۶ بیتی SSL‌ ، بیش از ۱۵۰ شکلک و دسترسی امن برای کاربران میهمان، هستند و همچنین مشاهده مواردی که آن‌ها درحال دیدنشان هستند، نیز میسر است و مهم‌تر اینکه HipChat برای سیستم عامل‌های مک، ویندوز، لینوکس، اندروید و آی‌او‌اس عرضه می‌شود. Hipchat‌ برای یک تیم پنج نفره بصورت رایگان است ولی در صورت بیشتر بودن اعضای تیم، برای هر نفر ۲ دلار ماهیانه باید پرداخت کرد.

HipChat

Hall

Hall‌ در شرکت‌های مطرحی مثل آمازون و JC Penney به منظور چت گروهی و خصوصی، همگام سازی بین دستگاه‌های مختلف، رمز‌گذاری داده‌ها به سمت سرویس ابری هال و همینطور رمز‌گذاری داده‌ها از سمت سرویس ابری، سرویس یکپارچه ذخیره سازی ابری، مرکز اعلانیه‌‌ها و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرویس برای استفاده‌ها شخصی رایگان است در حالیکه برای مصارف تجاری بابت هر کاربر ۸ دلار ماهیانه باید پرداخت کرد.

Hall

Telegram

در حال حاضر این اپلیکیشن تنها برای اندروید و iOS ارایه می‌شود، تلگرام یکی از معدود پیام‌رسان‌های موجود در بازار است که اصلی‌ترین دغدغه‌اش امنیت داده‌ها می‌باشد. تلگرام برای محافظت از داده‌های کاربرانش متکی بر یک پروتوکل سفارشی شده امن، بهینه و باز است. تلگرام از دو لایه ایمن رمزگذاری 256-bit symmetric AES، RSA 2048 و تبادل کلید امن Deffie-Hellman استفاده می‌کند. جالب است بدانید که تولید کننده‌های این اپلیکیشن به هرکس که بتواند پیام‌هایی را که از طریق تلگرام تبادل می‌شوند رمز گشایی کند ۲۰۰٫۰۰۰ دلار می‌پردازد. این اپلیکیشن مناسب اشخاصی است که همیشه نگران ربوده شدن اطلاعات‌شان هستند. تلگرام از چت گروهی تصویری و فضای ذخیره‌ سازی ابری یکپارچه پشتیبانی نمی‌کند، از میان قابلیت‌های فراوان این اپلیکیشن می‌توان به چت گروهی و خصوصی اشاره کرد. پلتفرم باز این پیام رسان به توسعه دهنده‌گان مشاغل اجازه می‌دهد تا چت‌های گروهی‌شان را ایمن کنند.

Telegram

We Chat

We chat به‌صورت پایه دارای تمامی قابلیت‌های هنگ‌اوت است و همه آن‌ها را رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این پیام رسان علاوه بر سیستم‌‌عامل‌های روز، برای دستگاه‌های مبتنی بر سیمین و بلک بری هم ارایه می‌شود.Wechat دارای امکانات فراوانی مثل: چت زنده یا همان تماس گروهی (Conference Call) ، چت گروهی با قابلیت استفاده‌ از QR Code، امکام تهیه نسخه‌ی پشتیبان از پیشینه چت، تماس تصویری، اشتراک گذاری خودکار عکس‌ لحظه‌ها، امکان جستجو کاربران نزدیک با استفاده از موقعیت جغرافیایی و قابلیت جالب Drift Buttle ، این قابلیت الهام گرفته شده از روش‌های بسیار قدیم است که جهت درخواست کمک نامه‌ای را در بطری شیشه‌ای قرار می‌دادند و آن‌را به امید دیده شدن توسط شخص ناجی در اقیانوس رها می‌کردند.‌ درست متوجه شدید این عمل توسط یک اپ موبایل صورت می‌گیرد.

WeChat

Voxeet

Voxeet به داشتن کیفیت فوق‌العاده صدایش می‌بالد و مدعی است که کیفیت صدای تماس گروهی‌ آن، بسیار طبیعی است و هنگام تماس گروهی احساس می‌کنید که همه در یک اتاق هستند. در Voxeet هنگامی‌ که شخصی در تماس گروهی شروع به صحبت کردن می‌کند آیکونی کنار شخص در حال صحبت نمایان می‌شود که باعث می‌شود متوجه شوید که چه کسی درحال صحبت کردن با شما است. Voxeet برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک، iOS و اندروید ارایه می‌شود و تمرکز اصلی‌ آن بر روی تماس گروهی است که داری قابلیت‌ها متنوعی‌ چون: One Click Conferences ، Virtual Conference room ، مدیریت مخاطب‌ها و بیشتر است. برای داشتن تجربه بهتر، پیشنهاد می‌شود که به هنگام استفاده از Voxeet از هدفون استفاده شود. نسخه رایگان Voxeet از تماس گروهی HD و ۸ شرکت کننده پشتیبانی می‌کند.

Voxeet

Line

این پیام رسان از ژاپن بیرون آمده است، لاین در سرزمینی که به آن تعلق دارد تا به حال بر روی دستگاه‌های بی‌شماری نصب شده است. لاین برای سیستم عامل‌های اندروید، آی‌او‌اس، بلک بری، سیستم عامل آشا نوکیا، ویندوز فون و فایرفاکس عرضه می‌شود و دارای امکاناتی مانند: پشتیبانی از چت هم‌زمان تصوری، صوتی و نوشتاری،‌ اشتراک گذاری عکس و ویدیو، پیام صوتی، امکان افزودن فید‌ها، تایم لاین یوزها (چیزی شبیه به تایم لاین فیس بوک) و قابلیت ۱۰ ثانیه ویدیو است.

Line
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات