قابلیت Ok Google به کروم اضافه شد

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
اگر یکی از کاربرانی هستید که استفاده از Ok Google نقشی اساسی در روند روزانه‌ی استفاده از تلفن‌هوشمند یا تبلت شما دارد، باید خوشحال باشید؛ چراکه گوگل این امکان را برای استفاده در کروم نسخه‌ی دسکتاپ تحت عنوان نسخه‌ی رسمی نیز در اختیار کاربران قرار داده است. پیش از این تنها کاربرانی قادر به استفاده از Ok Google در دسکتاپ بودند که نسخه‌ی بتای آن را نصب کرده باشند؛ اما هم‌اکنون نسخه‌ی اصلی برای استفاده‌ی کاربران منتشر شده است.
تبلیغات

هم‌اکنون برای استفاده از این امکان می‌توانید مرورگر کروم خود را بروزرسانی نمایید و سپس دستورات خود را با استفاده از زبان انگلیسی در راستای انجام جستجوها و همچنین برنامه‌ریزی کارهای روزانه‌ی خود انجام دهید.

پس از دانلود این بروزرسانی یا آخرین نسخه از مرورگر کروم، باید مرورگر کروم را اجرا یا به صفحه‌ی خانگی گوگل بروید. از این پس می‌توانید در این حالت با استفاده از Ok Google دستورات صوتی خود را به راحتی وارد کنید. این قابلیت پیش از این در سایر محصولات از جمله‌ی محصولات مبتنی بر اندروید شامل تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند، و البته گوگل‌گلس نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

برای استفاده از این ویژگی باید پس از بروزرسانی به این نسخه، آن را فعال کرد. درصورتی که علاقه‌ای به استفاده از این ویژگی ندارید، می‌توانید از الگوی جستجوی سنتی استفاده نمایید. برای فعال‌کردن این قابلیت، می‌توانید از قسمت تنظیمات در گوگل‌کروم، تیک مربوط به فعال‌کردن آن را فعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات