چگونه از صفحه‌ی تلفن‌هوشمند خود اسکرین‌شات تهیه کنیم؟

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آیا تا به حال به کلید پرینت‌اسکرین که برای گرفتن اسکرین‌شات از صحفه استفاده می‌شود، توجه کرده‌اید؟ شاید هم بار‌ها از آن بهره برده باشید؛ اما این موضوع در تلفن‌های هوشمند به اندازه رایانه ساده نیست. با زومیت همرا باشید تا به بررسی چگونگی گرفتن اسکرین‌شات از صفحات تلفن‌های هوشمند در پلتفرم‌های رایج بپردازیم.
تبلیغات

تهیه‌ی اسکرین‌شات در آی او اس

برای تهیه اسکرین شات در آی او اس، راه مشابهی برای تمام آی‌دیوایس‌های اپل وجود دارد؛ کافی است دکمه Home آی‌دیوایس خود را به همراه کلید پاور/قفل برای یک ثانیه نگه دارید. حالا با مراجعه به اپلیکیشن تصاویر، اسکرین‌شات تهیه شده خود را می‌یابید.

تهیه‌ی اسکرین‌شات در ویندوزفون 8

تهیه اسکرین‌شات در ویندوز‌فون 8 با ویندوز‌فون 8.1 متفاوت است. کاربران تلفن‌های هوشمند با نسخه ویندوزفون 8 برای گرفتن اسکرین‌شات باید کلید Home یا لوگوی ویندوز را به همراه کلید پاور/قفل به طور همزمان نگه دارند؛ در حالی که کاربران نسخه 8.1 ویندوزفون باید کلید پاور/قفل را به همرا کلید افزایش صدا به طور همزمان نگه دارند. در نهایت اسکرین‌شات تهیه شده در مرکز تصاویر، قابل دسترسی خواهد بود.

تهیه‌ی اسکرین‌شات در اندروید

تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی هر یک از راه‌های متفاوتی برای تهیه اسکرین‌شات بهره می‌برند؛ ولی غالباً کاربران تلفن‌های هوشمند با نسخه اندروید بستنی حصیری به بالا می‌توانند با نگه داشتن کلید پاور/قفل به همراه کلید کاهش صدا از این ویژگی بهره‌مند شوند. البته، بعضی از تلفن‌های هوشمند نیز در منوی پاور خود یک میانبر برای تهیه اسکرین‌شات دارند. برای دسترسی به منوی پاور تلفن همراه اندرویدی، کافی است کلید پاور را 1 تا 2 ثانیه نگه دارید. (نگران نباشید این اسکرین‌شات از محتوای زیر منوی پاور تهیه می شود.)

اگر شما یک تلفن‌هوشمند سامسونگی دارید، برای تهیه اسکرین‌شات باید دکمه پاور/قفل را به همراه کلید Home، به طور همزمان فشار دهید. در برخی گوشی‌های سامسونگ امکان تهیه اسکرین‌شات با کشیدن دست خود از چپ به راست بر روی صفحه‌نمایش، تلفن‌هوشمند نیز میسر است.

در نهایت اگر نسخه اندروید شما پایین می‌باشد یا به هر دلیلی قادر به استفاده از راه‌های گفته شده نیستید، کافی است به گوگل پلی یا بازار سری بزنید؛ در این صورت با انبوهی از نرم‌افزار‌ها با ایده های متفاوت در این رابطه، به طور رایگان یا پولی روبه رو خواهید شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات