تصمیم تجاری، مانع معرفی سرفیس‌مینی به‌همراه سرفیس پرو 3 شد؛ مایکروسافت 15,000 تا 20,000 سرفیس‌مینی تولید کرده است

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
سه‌شنبه‌‌ای که گذشت شاهد برگزاری کنفرانس مایکروسافت برای معرفی تبلت این کمپانی بودیم که در جریان برگزاری آن ردموندی‌های سرفیس‌پرو ۳ را به‌همگان معرفی نمودند. از چند روز مانده به برگزاری این مراسم بسیاری از شایعات حکایت از تولد عضوی جدید در خانواده‌ی تبلت‌های مایکروسافت داشت؛ اما تنها یک روز پیش از این مراسم، شنیده‌ها ظهور سرفیس مینی را منتفی و مراسم را مختص سرفیس‌پرو ۳ خواندند.
تبلیغات

بسیاری از علاقمندان در انتظار تولد سرفیس مینی با بهره‌گیری از یک صفحه‌ی نمایش 7 یا 8 اینچ بودند که تراشه‌ی اسنپ‌دراگون کوالکام را نیز به‌عنوان مغز پردازشی به آغوش کشیده است. همچنین شنیده‌ها حکایت از بهره‌گیری این تبلت از ویندوز RT داشت. اما چه اتفاقی برای سرفیس مینی افتاده است؟

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت معرفی و عرضه‌ی این تبلت را به تعویق انداخته است. براساس گزارش منتشر شده در بلومبرگ، ردموندی‌ها هنوز به اطمینان کامل در مورد تفاوت سرفیس‌مینی با محصولات موجود در بازار نرسیده‌اند تا آن را با بهره‌گیری از این امکانات متفاوت روانه‌ی بازار نمایند. ردموندی‌ها با درس گرفتن از عرضه‌ی سرفیس RT سعی در جبران اشتباهات گذشته دارند.

در ادامه به بیان برخی از جدیدترین اطلاعاتی خواهیم پرداخت که در فضای وب منتشر شده است:

  • همانطور که شایعات نیز نشان از این امر داشتند، ردموندی‌ها برای معرفی این تبلت در مراسم روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی کرده بودند؛ اما یک تصمیم تجاری منجر به عدم معرفی آن در زمان پیش‌بینی شده شد.همانطور که اشاره کردیم این تصمیم براساس استراتژی‌های مدیریتی اتخاذ شده و ردموندی‌ها هنوز تصمیم مبنی بر عرضه‌ی سرفیس‌مینی به بازار نگرفته‌اند؛ در حالی که در حدود 15,000 تا 20,000 دستگاه از سرفیس‌مینی‌ها نیز تولید و در انبارهای مایکروسافت قرار گرفته‌اند.شاید یکی از منطقی‌ترین دلایلی که مایکروسافت را مجاب به عدم معرفی این تبلت کرده، انتظار برای انتشار نسخه‌ی لمسی آفیس باشد. یقیناً انتشار مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس، نقش به‌سزایی در تغییر روند فروش این محصولات خواهد داشت.

بدیهی‌ترین نتیجه از انتشار این گزارش، عدم تعطیلی و تعلیق تولید سرفیس مینی است و مایکروسافت تنها در انتظار فرارسیدن زمان مناسب عرضه‌ی این محصول به بازار است. شاید مایکروسافت این نمونه را در طول تعطیلات سال نوی میلادی آتی روانه‌ی بازار نماید. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات