تراشه‌های مورد استفاده در پروژه‌ی تلفن ماژولار گوگل توسط توشیبا تامین خواهند شد

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی توشیبا نیز به پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌ی ARA که گوگل بانی آن است پیوست. اکنون مشخص شده که توشیبا وظیفه‌ی ساخت نیمه‌هادی‌ها را در پروسه‌ی ساخت این گوشی ماژولار گوگل بر عهده دارد. بر اساس اطلاعاتی که توسط رسانه ژاپنی Nikkei منتشر شده، قرارداد همکاری این دو کمپانی به مهرماه سال گذشته بر می‌گردد.
تبلیغات

طی این قرارداد همکاری، قرار شده توشیبا سه مدل مختلف از پردازنده‌ را برای ساخت گوشی پروژه‌ی ARA تولید کند. همچنین در کنار این پردازنده‌ها، تراشه‌های گوناگونی برای استفاده در قطعات و ماژول‌های این گوشی تولید خواهد شد. استفاده از ماژول‌ها در گوشی جزو آن مواردی است که احتمالا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت و به نظر می‌رسد که توشیبا یکی از بهترین کمپانی‌های تامین کننده‌ی قطعات در این زمینه باشد.

مقاله مرتبط: گوگل قصد دارد تلفن ماژولار (Project Ara) را به قیمت ۵۰ دلار روانه بازار کند تماشا کنید: با پروژه‌ و تیم توسعه‌‌ی دهنده‌ی Ara، تلفن‌هوشمند ماژولار گوگل بیشتر آشنا شوید تماشا کنید: پروژه Ara گوگل؛ آیا انقلاب دیگری در صنعت گوشی‌های هوشمند در راه است؟

به نظر می‌رسد تولید انبوه این گوشی از اوایل سال 2015 آغاز شود، اما تولید و عرضه‌ی نیمه‌هادی‌ها از پاییز امسال آغاز می‌گردد. با توجه به بررسی‌های انجام شده بر روی بازار به وضوح مشخص است که تقاضای بسیار زیادی برای خرید این محصول وجود دارد و به همین دلیل نیز بسیاری از کمپانی‌ها از هم‌اکنون خود را برای رقابت هر چه بهتر در این بازار آماده می‌کنند.

بر طبق گزارش Nikkei، توشیبا تنها کمپانی‌ای خواهد بود که در پروژه‌ی ARA وظیفه تامین تراشه‌ها را تا یکسال پس از عرضه‌ی آن بر عهده خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات