رابط کاربری جذاب TouchTools و تجربه اشیا دنیای واقعی در دنیای مجازی

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
تاچ تولز یک رابط کاربری پیشرفته است که قصد دارد اشیا دنیای واقعی را در دنیای مجازی شبیه‌سازی کند. این اینترفیس که فعلا در مراحل آزمایشی و تجربی قرار دارد قصد دارد تا کاربر را از منوها و تولبارهای مختلف راحت کند تا تجربه‌ای مشابه دنیای واقعی را القا نماید.
تبلیغات

در حالی که کمپانی‌های چون اپل روزبه‌روز از مفهوم شبیه سازی اشیا واقعی در دنیای مجازی فاصله می‌گیرند، یک شرکت فعال در زمینه طراحی در پی آن است تا این مفهوم را به اوج خود برساند. کریس هریسون از «گروه اینترفیس‌های آینده CMU» معتقد است که نرم‌افزار با طراحی تخت امکان استفاده بهینه از ابزارهای دنیای واقعی شبیه سازی شده چون دوربین، ماژیک یا پاک‌کن‌ها را فراهم نمی‌کند.

برای اثبات این موضوع، وی رابط کاربری TouchTools را طراحی نموده که به شما این امکان را می‌دهد تا از ابزار مجازی همچون دنیای واقعی بر روی نمایشگر استفاده کنید. با لمس نمایشگر و شبیه‌سازی حرکتی عمل کشیدن یک متر نواری شبیه به نمونه واقعی آن پدیدار می‌گردد. اگر با ژست حرکتی تعریف شده، متر را بیشتر بکشید می‌توانید به راحتی هر شیٔ را اندازه گیری کنید. وی مدعی است که رابط کاربری تاچ‌تولز امکان انجام کارهای متنوع را به شکل بسیار سریع‌تری فراهم می‌کند و طراحان را مجبور به استفاده از نوار ابزارهای مختلف نمی‌کند.

این پروژه فعلا در مرحله آزمایشی و تجربی قرار دارد ولی در نهایت این ایده احتمالا به یک محصول کاربردی‌تر بدل می‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات