تغییرات احتمالی نسخه بعدی اندروید: ART جایگزین Dalvik می‌شود و دسترسی اپلیکیشن‌ها محدودتر می‌گردد

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، گوگل در نظر دارد تا تحولات عظیمی را در نسخه‌ی آتی سیستم‌عامل خود به انجام برساند. از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به تغییر موتور مجازی اندروید اشاره کرد. در نسخه‌ی آتی اندروید شاهد استفاده از ART به‌عنوان قلب تپنده‌ و ماشین مجازی سیستم‌عامل اندروید خواهیم بود که جایگزین Dalvik خواهد شد. یکی دیگر از این تغییرات، ممانعت از دسترسی اپلیکیشن‌ها به روت سیستم‌عامل است.
تبلیغات

دی‌ماه سال گذشته یکی از توسعه‌دهندگان تیم XDA با نام Chainfire اعلام کرد که با بررسی درخت سیستم‌عامل متن باز اندروید تغییراتی را کشف کرده است که منجر به ممانعت از دسترسی اپلکیشن‌ها به مسیر /data در ابزار‌های اندرویدی خواهد شد. این تغییر منجر به عدم کارکرد صحیح شماری از اپلیکیشن‌های کنونی سیسم‌عامل اندروید خواهد شد. اما به نظر می‌رسد این تنها تغییر ایجاد شده در اندروید نیست و تحولات دیگری نیز در ساختار کلی سیستم‌عامل در حال ایجاد است.

Chasinfire اشاره کرده است که تغییرات دیگر در سیاست‌های مربوط به امنیت در اندروید ایجاد خواهد شد که در ماژول SELinux صورت خواهد گرفت، که هسته‌ی امنیتی سیستم‌عامل اندروید است. براساس اطلاعات ارائه شده، امکان اجرای اپلیکیشن‌ها در داخل پوشه‌ی /data امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین چِین‌فایر از اجرای نسخه‌ی آزمایشی در حال توسعه‌ی اندروید مبتنی بر ماشین مجازی ART بصورت پیش‌فرض خبر داده است. به‌نظر می‌رسد قابلیت‌ها و توانایی‌های ART‌ بسیار بالاتر از Dalvik است و بهبودهای تاثیرگذاری در آن انجام شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به افزیش طول عمر باتری و بهبود کارایی اشاره کرد. یقیناً با ترکیب استفاده از ماشین مجازی جدید و همچنین تغییرات در ماژول امنیتی SELinux باید شاهد بهبود عملکرد و کارایی اندروید باشیم.

احتمالا شاهد عرضه‌ی این تغییرات در نسخه‌ی اندروید با نام اندروید 4.4.3 یا 4.5 خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات