دوربین A77 II سونی با ارتقای فوکوس خودکار و تراشه‌ی تصویری معرفی شد

جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
محصول جدید سونی برای عکاسان، یک دوربین حرفه‌ای یا DSLR جدید به نام Alpha A77 II است. این عضو جدید خانواده‌ی آلفا از نظر سیستم فوکوس خودکار و پردازش تصویر نسبت به نسخه‌ی قبلی که در سال 2011 رونمایی شده بود، پیشرفت چشمگیری دارد و مثل مدل‌های جدید Alpha A7s یا Alpha A7R توجه دوست‌داران عکاسی را به خود جلب می‌کند. در ادامه مشخصات این محصول جدید سونی را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

دوربین‌های سری آلفای سونی جزء بهترین دوربین‌های DSLR بازار هستند و همواره بروز می‌شوند. بعد از رونمایی از دوربینی مثل A7s نوبت به مدل A77 رسیده که جایگزین آن معرفی شود. A77 II دوربین جدید سونی است که مثل نسخه‌ی قبلی که در سال 2011 رونمایی شده بود، حسگر 24.3 مگاپیکسلی دارد. حسگر Exmor در ابعاد APS-C در این نسخه هم به کار رفته اما تراشه‌ی تصویری به Bionz X ارتقا پیدا کرده، تراشه‌ای که قبلاً در Alpha A7 و Alpha A7R استفاده شده بود.

منظره‌یاب OLED دوربین برای تماشای تمام تصویر طراحی شده است. یک LCD به قطر 3 اینچ که می‌توان آن را در 3 موقعیت مختلف چرخاند.

sony-alpha-a77-ii-1

NFC هم برای انتقال عکس‌ها به صورت بی‌سیم به گوشی یا تبلت یا لپ‌تاپ‌های وایو پیش‌بینی شده است.

مشخصات سخت‌افزاری دوربین Alpha A7 II تا حدی به سرعت بالای عکاسی و پردازش آن اشاره دارد که بهتر است بیشتر به آن بپردازیم. نسخه‌ی جدید A77 به جای 19 نقطه برای فوکوس خودکار که در نسخه‌ی قبلی شاهد بودیم، از 79 نقطه استفاده می‌کند. 79 نقطه با روش تشخیص فاز کار می‌کنند. 15 نقطه تقاطعی هم به این مجموعه اضافه می‌شود. سونی ادعا می‌کند که حسگر فوکوس خودکار A77 II نسبت به دیگر دوربین‌های بازار از این نظر بهتر است. مثلا Nikon D7100 تنها 51 نقطه دارد و Canon EOS 70D هم تنها 19 نقطه دارد.

A77 II در حالت عکاسی پشت‌ سرهم قادر است 60 عکس با رزولوشن کامل را با سرعتی معادل 12 فریم بر ثانیه ذخیره کند. چیزی که احتمالاً برای افرادی که از صحنه‌های سریع ورزشی عکاسی می‌کنند جالب توجه و البته کافی است.

A77 II از نظر حساسیت نورسنجی به رکورد 25600 و در حال گسترش یافته 52000 دست یافته که برای عکاسی در محیط تاریک عالی به نظر می‌رسد.

سونی به فیلم‌برداری هم توجه زیادی دارد و پشتیبانی از فیلم‌برداری با رزولوشن 4K را در A77 II فراهم کرده است. این دوربین قادر است فیلم‌های 1080p را با سرعت 60 یا 24 فریم بر ثانیه‌ای و فرمت AVCHD 2.0 تهیه کند.

یکی از ویژگی‌های A77 II که آن را از دیگر محصولات بازار متمایز می‌کند، قابلیت تشخیص چهره به صورت پیوسته است که به کمک سیستم فوکوس خودکار قدرتمند آن فراهم می‌شود. در نهایت قیمت دوربین است که برای بدنه‌ی آن 1200 دلار تعیین شده و اگر بخواهید بدنه را به همراه کیت لنز 16-50 میلی‌متری با گشادگی دیافراگم f/2.8 تهیه کنید، باید 1800 دلار بودجه در نظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات