غول سیاه پوش گیگابایت در ایران

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش شرکت انویدیا نسخه تقویت شده کارت گرافیک TITAN را تحت عنوان TITAN Black تولید و روانه بازارهای جهانی کرد. TITAN Black در حال حاضر قدرتمندترین کارت گرافیک تک GPU دنیا محسوب می شود که توان خیره‌کننده‌ای در پردازش گرافیکی دارد. گیگابایت به تازگی اولین نمونه از این کارت را وارد بازارهای داخلی کرده و تعداد محدودی از آن را در اختیار کاربران مشتاق قرار داده است. از آنجایی که انویدیا تعداد بسیار محدودی از این کارت را تولید و در اختیار بازارهای جهانی قرار داده است، طبیعتا برای خرید آن باید مبلغ قابل توجهی پرداخت نمایید که در بازارهای داخلی حدود سه میلیون و 950 هزار تومان می باشد.
تبلیغات

در قلب این کارت گرافیک از GPU بسیار قدرتمندی استفاده شده است که مجهز به 2880 هسته کودا می باشد و سرعت کلاک آن در حالت پایه به 1006 و در حالت ارتقاء یافته به 1111 مگاهرتز می رسد. همچنین در طراحی آن از 6 گیگابایت حافظه GDDR5 با سرعت کلاک 7000 مگاهرتز و رابط 384 بیتی استفاده شده است. گیگابایت جزء اولین شرکت هایی است که سیستم خنک‌کننده‌ی انحصاری WINDFORCE 3 X 600W خود را جایگزین فن پیش‌فرض انویدیا کرده است. این تغییر باعث خنک‌تر شدن کارت‌گرافیک حتی در هنگام اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزارها شده است که نتیجه آن افزایش کارایی و طول عمر محصول می باشد. خروجی های تصویر کارت گرافیک TITAN Black شامل DVI-I دو گانه، DVI-D، HDMI و DisplayPort می‌باشد که قابلیت پخش تصاویر 4K با بالاترین کیفیت ممکن را دارد.

برای تغذیه توان مورد نیاز این کارت به یک پاور حداقل 600 واتی نیاز دارید که برق آن را از طریق یک رابط 8 پین و یک رابط 6 پین تأمین کند. شاید خرید این کارت گرافیک خاص برای گیمرهای حرفه ای نیز دور از ذهن باشد، اما اگر مشتری آن هستید می توانید TITAN Black گیگابایت را با گارانتی آواژنگ در بازارهای معتبر کشور خرید کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات