اطلاعات بیشتری از تبلت Surface Pro 3 و Surface Mini فاش شد

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت فردا کنفرانس اختصاصی خود را برای معرفی تبلت‌های جدید خانواده Surface در شهر نیویورک برگزار می‌کند.
تبلیغات

روز گذشته شاهد فاش شدن برخی از مشخصات فنی مرتبط با تبلت‌های جدید سرفیس بودیم و امروز نیز اطلاعاتی بیشتری از آن‌ها بدست آمده است که در ادامه مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ظاهرا قیمت تبلت‌های سری Surface Pro 3 مایکروسافت از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود. مدل پایه به CPU اینتل Intel Core i3، حافظه رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد شد. قوی‌ترین تبلت از خانواده Surface Pro 3 نیز که ۱۹۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده دارای ۸ گیگابایت حافظه رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و پردازنده Core i7 خواهد  بود.

برخی معتقدند که تبلت سرفیس پرو ۳ از صفحه نمایش بزرگ‌تر حدود ۱۲ اینچ بهره خواهد برد که در مقایسه با صفحه نمایش ۱۰.۶ اینچی تبلت‌های قبلی سری Surface Pro ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت.

همچنین انتظار می‌رود که مایکروسافت از یک تبلت ۷.۵ اینچی در سری جدید Surface Mini نیز رونمایی کند. گفته می‌شود صفحه نمایش این تبلت از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۴:۳ پشتیبانی خواهد کرد. این تبلت به پردازنده مبتنی بر معماری ARM که احتمالا از خانواده Snapdragon کوالکام خواهد بود، تجهیز می‌شود. این بدین معناست که سیستم‌عامل سرفیس مینی، ویندوز RT است. تبلت‌های قبلی سرفیس که به ویندوز RT مجهز شده بودند همگی از صفحه نمایش با نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌بردند، اما ظاهرا مایکروسافت نسبت تصویر ۴:۳ را برای تبلت ۷.۵ اینچی خود ترجیح داده است.

سال گذشته اسناد مربوط به طراحی سرفیس مینی مایکروسافت به بیرون درز کرد که به ارتباط نزدیک این تبلت کوچک با کنسول بازی ایکس‌باکس‌وان اشاره داشتند. در آن اسناد ذکر شده بود که سرفیس مینی نه تنها قرار است با تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی بازار مانند نکسوس ۷ یا آیپد مینی رقابت کند بلکه قرار است امکانات مشابه کنسول‌های بازی دستی مانند پلی‌استیشن‌ویتا را نیز ارایه نموده و با آن‌ها نیز به رقابت بپردازد. حتی از این تبلت با عنوان سرفیس ایکس‌باکس نیز یاد شده بود.

اگر مایل هستید تا بدانید مایکروسافت فردا در کنفرانس خود از چه محصول یا محصولاتی رونمایی خواهد کرد، با پوشش زنده زومیت در ساعت ۱۹:۳۰ فردا، سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات