کاهش قیمت تراشه‌، استراتژی اینتل برای رقابت با ARM در بازار تبلت‌های اندرویدی

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اینتل سال جاری میلادی نیز به برنامه‌‌ی خود مبنی بر عرضه‌ی تراشه‌ی مورد نیاز برای 40 میلیون تبلت دست نخواهد یافت، اما این کمپانی در حال انجام تلاش‌های خود است. براساس گزارش منتشر شده توسط دیجی‌تایمز، اینتل در حال عرضه‌ی تراشه‌هایی برای استفاده در تبلت‌های اندرویدی است که از منظر قیمت در حال رقابت با تراشه‌های توسعه داده شده توسط ARM است.
تبلیغات

این گزارش حکایت از این دارد که قیمت تمام شده‌ی تبلت‌های اندرویدی مبتنی بر تراشه‌های اینتل از نمونه‌ها مشابهی که از تراشه‌ی ARM استفاده می‌کنند، ارزان‌تر است. دیجی‌تایمز گزارش خود را براساس ابزار‌های تولید شده‌‌ی اندرویدی کمپانی‌هایی چون کوالکام و سامسونگ منتشر ساخته است که در آن‌ها از تراشه‌های توسعه داده شده توسط اینتل و ARM استفاده شده است.

این گزارش همچنین از این واقعیت پرده برداشته است که اینتل در سال جاری میلادی تمرکز خود را روی بیشتر روی اندروید متمرکز خواهد کرد تا اینکه تراشه‌هایی را برای ابزار‌های مبتنی بر ویندوز 8.1 عرضه کند. اصلی‌ترین عامل برای در پیش گرفتن این سیاست فروش بالای تبلت‌های اندرویدی و گستره‌ی بیشتر اندروید در مقایسه با ویندوز است.

براساس پیش‌بینی‌های دیجی‌تایمز، 60 درصد از تراشه‌های تولید اینتل برای تبلت‌ها به اکوسیستم اندروید و محصولات تولید شده مبتنی بر این سیستم‌عامل اختصاص داده خواهد شد و 40 درصد باقی‌مانده در اختیار تولیدکنندگان محصولات مبتنی بر ویندوز مایکروسافت قرار خواهد گرفت. بخش اعظمی از تبلت‌های اندرویدی مورد نظر توسط کمپانی ایسوس روانه‌ی بازار خواهد شد.

با توجه به ظرفیت بازار و برخی از فاکتورهای دیگر، به نظر می‌رسد امکان دستیابی به آمار عرضه‌ی ۴۰ میلیون دستگاه تبلت مبتنی بر تراشه‌های اینتل قابل دسترس نباشد، هرچند پیش‌بینی آماری ۳۲ میلیونی تا حدودی قابل قبول است. اما به نظر می‌رسد افرادی چون برین کرزانیچ چنین تصوری ندارند و عزم خود را برای دستیابی به این هدف جزم کرده‌اند.

اینتل با بهره‌گیری از عواملی چون افزایش بودجه‌های بازاریابی، کاهش قیمت تراشه‌ها و پشتیبانی فنی از محصولات خود درصدد بالا بردن سهم خود زا بازار پردازنده‌های ابزار‌های اندرویدی خصوصاً تبلت‌ها است. این سیاست از میانه‌های سال 2013 میلادی در پیش گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات