تماشا کنید: با Skylock، قفل هوشمند دوچرخه‌ها بیشتر آشنا شویم

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
قفل‌های هوشمند زیادی برای دوچرخه‌ها ساخته شده‌اند که هشدارهای ضد سرقت دارند و حتی بعضی از آنها این قابلیت را به شما می‌دهند تا یک دوچرخه را برای استفاده چند نفر به اشتراک بگذارید و در هر زمانی با استفاده از سیستم GPS بدانید که دوچرخه شما در کجای شهر قرار دارد. لطفا با زومیت برای آشنایی بیشتر با یکی از این نوع قفل‌ها همراه باشید.
تبلیغات

کاربرد قفل‌های هوشمند دوچرخه‌ها تا قبل از سوار شدن دوچرخه است و از زمانی که دوچرخه‌سواری خود را آغاز می‌کنید دیگر کاربردی ندارند و این دقیقا نقطه‌ای است که موجب می‌شود Skylock محصول لابراتوار Velo وارد میدان شود.

سیستم امنیتی این قفل هوشمند داده‌های حسگر حرکتی خود را با حسگر گوشی هوشمند شما مقایسه می‌کند تا متوجه شود آیا شما دچار سانحه شده‌اید یا خیر؟ اگر شما به زمین بیفتید و در یک چارچوب زمانی از پیش تعیین شده پاسخگو نباشید، Skylockبه نیروهای امدادی خبر می‌دهد ک شما به دردسر افتاده‌اید.

اسکای‌لاک تمامی ویژگی‌های اصلی موجود در سایر قفل‌های هوشمند را مطابق انتظار دارا است. این قفل به شما اعلام می‌کند که دوچرخه شما در حال حاضر کجا است و این که آیا کسی در حال دستکاری دوچرخه شما است یا خیر. همچنین این قفل هوشمند به شما این قابلیت را می‌دهد که دوچرخه خود را به افرادی که مایل هستید قرض دهید. علاوه بر موارد ذکر شده این قفل هوشمند به شما این امکان را می دهد تا از طریق یک ساعت شارژ پنل خورشیدی روی آن یک هفته به استفاده از آن بپردازید. Velo در تلاش است تا این قفل هوشمند را در سال 2015 به بازارها عرضه کند. قرار است این محصول با قیمت 249 دلار به بازار عرضه شود.

در مجموع این قفل هوشمند کارایی‌های زیادی دارد و به خصوص زمانی که شما پس از یک سانحه نیاز به کمک داشته باشید این قفل هوشمند واقعا مفید خواهد بود ولی سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که آیا تمام مزایای این قفل هوشمند 249 دلار می‌ارزد؟! اگر قرار باشد ما کاربران ایرانی روزی از این وسیله استفاده کنیم؛ قیمت دوچرخه ما باید چقدر باشد تا استفاده از چنین قفلی صرفه اقتصادی داشته باشد؟ شاید وقت آن رسیده که علاقه‌مندان این حوزه کاری در ایران شانس خود را برای تولید چنین محصولی البته با قیمت مناسب‌تر امتحان کنند. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات