طرح‌های ابتکاری ساخته شده از مواد بازیافتی

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
در مطالب پیشین به نوآوری در زمینه ارائه تبلیغات و بسته‌بندی محصولات اشاره کردیم. اما نمی‌توان همیشه از دیگران انتظار خلاقیت و نوآوری داشت؛ گاهی لازم است خود ما هم شروع به کار کرده و جلوه‌های جدیدی از هنر را خلق کرده و ارائه دهیم. همه انسان‌ها ذوق وسلیقه دارند؛ همه ما در ذهنمان بارها به ایده‌هایی خلاقانه اندیشیده‌ایم؛ اما شاید همه ما آنقدر پشتکار نداشته‌ایم که آنها را به منصه ظهور برسانیم. این روزها اما در سطح جهان طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی راه‌اندازی شده که مردم را تشویق می‌کند ابداع کرده و نتایج نوآوری‌های خود را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. یکی از این طرح‌ها DIY است.
تبلیغات

در ابتدا شاید بد نباشد با مفهوم DIY آشنا شویم. DIY مخفف عبارت "Do It Yourself" به معنی "خودت انجامش بده" است. در واقع این عبارت به نوعی تشویق افراد به خلق ابداعات و ارائه کارهای بدیع و خلاقانه است.

چیزی خاص و جادویی در ساخت و خلق وسیله‌ای مفید و کارآمد با دستان خودتان وجود دارد که حس رضایت‌مندی و غرور را در وجود شخص به یادگار می‌گذارد. شاید خود شما هم چنین تجربه‌ای داشته‌اید. این حس بویژه زمانی که این وسیله را از به اصطلاح مواد بازیافتی ساخته باشید قوی‌تر است. با این کار هم به کمک محیط‌زیست آمده و از آلودگی بیشتر آن جلوگیری کرده‌اید و هم دست به خلاقیت زده و چیزهای جدید و زیبایی ساخته‌اید که به نوعی اعتماد به نفس‌تان را هم افزایش داده‌اند. در این مطلب همین طرح  در قالب چراغ مطالعه، لوستر، شمعدانی و چلچراغ که به صورتی مبتکرانه ساخته و ارائه شده و به صورتی شاعرانه به زندگی نور می‌پاشند را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

پروژه‌های DIY این روزها بسیار مورد توجه قرار دارند که معمولاً به منازل و محیط کار افراد رنگ و بویی تازه می‌دهند؛ ضمن آنکه با هزینه نه‌چندان زیاد و استفاده از لوازمی که دیگر به کار نمی‌آیند، می‌توان تغییر دکوراسیونی داده و از تغییرات ایجاد شده نهایت لذت را برد. در سرتاسر جهان برنامه‌های این چنینی، بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته و روز به روز بر شهرت‌شان افزوده می‌شود؛ مردمی که ایده‌های خلاقانه خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و ضمن نشان‌دادن مسیر درست، خلاقیت نهفته در وجود بسیاری از افراد را زنده می‌کنند. کارهایی که می‌تواند چیزهای کوچک و بی ارزش را به آثاری هنری و شگفت‌انگیز بدل کند. هر چند تمام طرح‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید لزوماً از مواد بازیافتی ساخته نشده‌اند؛ اما همچنان در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و در کنارش ذوق و سلیقه افراد را هم به نمایش می‌گذارند.

اگر شما هم دستی در هنر داشته و از ذوق و سلیقه بهره دارید، قطعاً در میان این طرح‌ها چیزی باب طبع خود خواهید یافت که شاید وسوسه‌تان کند خود نیز دست به کار شده و آن را بسازید. شاید ساختن همین چراغ‌ها بهترین راه برای شروع پروژه‌های DIY باشد. همین که دست به کار شده و اولین طرح‌های خود را بسازید، مطمئناً دیگر استعدادهای نهفته‌تان به جوش آمده و شاهد بروز خلاقیت‌های جدیدتر و جالب‌تری از خود خواهید بود. از آنجایی که ما ایرانیان باور داریم هنر نزد ایرانیان است و بس، شاید بهتر باشد اکنون نیز به شیوه عملی این مسئله را به جهان اثبات نموده و کارهای بدیع و هنری خود را به معرض دید عموم بگذاریم. پس شما دوستان هم اگر در این زمینه به موفقیتی نائل شده و طرحی مبتکرانه ارائه دادید، آن را با دوستان‌تان در زومیت هم به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات