کمپانی ژاپنی NHK موفق به ساخت سنسور دوربین 133 مگاپیکسلی برای فیلم‌برداری 8K شده است

یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی ژاپنی NHK موفق به ساخت یک سنسور دوربین ۱۳۳ مگاپیکسلی واقعی شده است. این ماژول cmos می‌تواند به ضبط ویدئو در رزولوشن فوق‌العاده‌ی 8K بپردازد که مرحله‌ی بعدی Ultra HD با رزولوشن 4K محسوب می‌شود. بنا بر گفته‌ی NHK این سنسور در تاریخ 29 می معادل با ۸ خرداد ماه رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

 NHK اعلام کرده که در این ماژول، توانسته یک سنسور ۱۳۳ مگاپیکسلی را با فیلتر رنگ Bayer برای طیف RGB ادغام کرده و آن را در قالب طراحی تک واحدی ارائه کند. این سنسور با مدیریت یک‌جای طیف رنگ کامل RGB (قرمز، سبز، آبی) بر روی یک چیپ واحد، توانسته به اندازه‌ای به مراتب کوچک‌تر از دوربین‌های 8K فعلی موجود در بازار دست پیدا کند. دوربین‌های 8K فعلی، اغلب از سه سنسور ۳۳ مگاپیکسلی بصورت یک سنسور برای هر طیف رنگ استفاده می‌کنند.

سنسور cmos جدید از نظر ابعاد، مجموعاً سطح رویی معادل با ۴۳/۲ میلی‌متر دارد و از پس مدیریت حداکثر ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن 4320×7680 بر خواهد آمد. در حال حاضر NHK صحبتی در خصوص قیمت و نیز تولیدکنندگان احتمالی که از این محصول در تولیدات خود بهره خواهند گرفت، به میان نیاورده و سایر مسائل را به زمان رونمایی رسمی موکول کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات